عبدی: تصویب" برجام" درشورای عالی امنیت ملی کافی است/ سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند

یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت می گوید با تصویب متن توافق هسته ای در شورای عالی امنیت ملی نیازی به تصویب برجام در در مجلس وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاين،‌ایرج عبدی در نطق میان دستورامروز خود در صحن خانه ملت به نکاتی در باره توافق هسته‌ اي ايران و گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: زماني كه رهبر انقلاب موضوع نرمش قهرمانانه مطرح فرمودند یعنی قرار است رویکرد جدید در مساله‌ای خاص در کشور اتفاق بیفتد یا این که وقتی ایشان فرمودند سال همدلی و همزبانی یعنی نباید هر حرفی گفته شود كه اين همدلي را از بين ببرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس خاطرنشان كرد: وقتي رهبري مي فرمايند كه در جریان کلی توافق قرار دارند یعنی نباید جزییات را جایگزین کلیات کرد یا این که  وقتی ايشان تیم مذاکره کننده امین و امانتدار خطاب كردند يعني كسي حق ندارد آن ها را به خيانت متهم كند.

اين عضو هيئت رئيسه فراكسيون رهروان ولايت خاطرنشان كرد: زماني كه رهبري در جايي مي فرمايند در شیرجه 10 متری طبیعی است که پای انسان کمی خم شود منظور این است که در یک مذاکره سخت اگر پایی هم خم شده قابل اغماض است پس چرا در اين شرايط، عده‌ای به جای نقد منصفانه تخریب دشمنانه را انتخاب کردند و به هر قیمتی با توافق مخالفت می‌کنند.

عبدی تصريح كرد: همکاران حقوقدان معتقدند که دولت باید لایحه برجام را به مجلس ارائه کند و اين حرف را به اصل 77 قانون اساسی مستند می‌کنند اما باید گفت که ماهیت برجام از جنس اصل 110 قانون اساسی و اختيارات ولي فقيه است و نیازی به تصویب در مجلس ندارد و تصویب در شورای عالی امنیت ملی  كفايت مي كند. وی افزود: مگر حضرت امام (ره) در پذیرش قطعنامه 598 از مجلس نظر خواستند؟ به قول معروف سری را که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند!

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =