۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

العالم نوشت:


یک شاهزاده سعودی با انتقاد بسیار شدید از اقدامات و سیاستهای "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد، فرزند پادشاه و وزیر دفاع عربستان؛ او را فرد نادانی توصیف کرد که این کشور را به مزرعه‌ای برای خود تبدیل کرده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود بن سيف النصر بن سعود بن عبد العزيز" در صفحه تویتر خود نوشت: طی هفته‌های گذشته از نوشتن دست کشیدم زیرا پیامهایی را در خصوص تصمیم برای تغییر به سوی اصلاح واقعی امور کشور و رسیدن حق به اهل آن دریافت کردم.
سعود بن سیف، در این پیامها که در صفحه تویتر "مجتهد" نیز بازنشر شده است، خاطرنشان کرد: اما مشخص شد که اوضاع در حال بدتر شدن است، و تصمیم ها و سیاستهای اتخاذ شده با توجه به آنچه که ما از داخل خانواده می‌دانیم، از خطری بزرگ خبر می‌دهد.
وی اظهار داشت: خطرناکترین موضوع، آن است که همه امکانات، توانمندی‌ها، ملت، جایگاه دینی کشور، امور سیاسی و گنج‌های طبیعی در خدمت شمشیر یکی از نادان‌ترین نادان‌ها به خدمت گرفته شود، و قدرت مطلق در دستان او قرار بگیرد.
این شاهزاده سعودی با اظهار تأسف از ناتوانی ولیعهد پادشاه گفت: موضوع دردناک در خانواده، این است که ما امید داشتیم کسی که از نظر مرتبه و جایگاه بالاتر از او (جانشین ولیعهد) است، او را کنترل می کند ولی ما را ناامید کرد به صورتیکه او (ولیعهد) اکنون به بازیچه و سپری برای او (محمد بن سلمان) تبدیل شده است.
سعود بن سیف ادامه داد: همانطور که دیدید، چند ماه از تصدی این نادان بر مسؤولیتها نگذشته بود که مؤسسات اقتصادی بین المللی از فروپاشی نزدیک اقتصاد عربستان خبر دادند.
سعود بن سیف تأکید کرد که با توجه به خطرناک بودن اوضاع باید جزئیات خطرناکی که کشور را به سوی فروپاشی می کشاند برای مردم فاش کرد، تا کسانی که می توانند مشکلات را حل کنند اقدامی صورت دهند.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای این تشکیل شد که نهادهای آن عدالت اجتماعی را محقق و از شهروندان حمایت کنند و مانع از چیره شدن قدرتمندان بر افراد ضعیف شوند. اما اگر فرد صاحب منصب از نفوذ خود به نام دولت سوء استفاده کند تا حقوق دیگران را غصب کند، این دیگر کشور نیست، بلکه مزرعه‌ای است که این نادان (محمد بن سلمان) مالک آن شده است.
سعود بن سیف اظهار داشت: اگر ادعا می کند که حکومت و بیعت او مشروع است، این امر برخلاف دین است ... شریعت اجازه نمی دهد که فرد از پست خود سوء استفاده کند و حقوق دیگران را ببلعد .. کسی که چنین کاری انجام دهد بیعت او درست نیست.
این شاهزاده سعودی از عموها و پسرعموهای خود خواست اوضاع کنونی را درک کنند و اقدام مناسبی را انجام دهند.
سعود بن سیف در پایان تأکید کرد که خودش و بسیاری از اعضای خاندان، ولیعهد قانونی را "احمد بن عبدالعزیز" می دانند و با او بیعت می کنند.

 

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =