ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر عراق پس از تایید گزارش شورای تحقیقات این کشور، تعدادی از فرماندهان نظامی که در مه گذشته پایگاه‌های خود را ترک کرده و زمینه سقوط شهر رمادی را فراهم کردند، به دادگاه‌های نظامی کشور ارجاع داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دفتر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که العبادی تصمیمات شورای تحقیقات در زمینه عقب‌نشینی فرماندهان عملیات الانبار و توابع آن از شهر رمادی و ترک پایگاه‌های خود بدون دریافت هیچ دستوری در این خصوص را تایید و امروز (یکشنبه) تعدادی از فرماندهان نظامی این کشور را به اتهام ترک پایگاه‌هایشان در الانبار و فرصت دادن به داعش برای تصرف و اشغال شهر رمادی در مه گذشته به دستگاه قضایی این کشور ارجاع داد و اظهارات بیش از یکصد افسر، فرمانده و درجه‌دار نظامی خلاصه‌ای از حوادث شهر رمادی و مناطق اطراف آن از 14 تا 17 مه 2015 را ارائه کرد.

این شورا در اقدامی که به نظر می‌رسد در چارچوب اصلاحات اخیر العبادی باشد، فرماندهان نظامی که برخلاف دستورات مبنی بر عدم عقب‌نشینی، پایگاه‌های خود را ترک کردند، به دادگاه‌های نظامی ارجاع داد.

این در حالی است که کمیته بررسی علت سقوط موصل نیز امروز (یکشنبه) گزارش نهایی خود را در مورد مقصرین این حادثه منتشر می‌کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =