نماینده قم: انقلاب از «چهار مردان» قم شروع شد،نه از زندان اوین/تخریب دولت با هر بهانه ای صحیح نیست

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: بهره‌برداری از مذاکرات هسته ای برای کارکردهای حزبی، گروهی، جناحی و انتخاباتی با هدف تخریب دولت صحیح نیست.

به گزارش خبرآنلاين، احمد امیرآبادی فراهانی در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز گفت: من به نمايندگي از مردم يابصيرتي  سخن مي گويم كه نشان دادند انقلاب از چهار مردان قم شروع شده نه از زندان اوین و این مردم قم بودند که انقلاب کردند نه مفسدان اقتصادی و در همين خصوص از برخوردهای  اخير مسئولان قضایی با برخی مجرمان و متخلفان سپاسگذارم.

وي خاطرنشان كرد:در روزهای گذشته مباحث مختلفی در مورد ضرورت یا عدم ضرورت تصویب برجام از سوی مجلس مطرح شد آنچه که روشن و مسلم است بر اساس اصل 77 قانون اساسی کلیه اسناد و توافقنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد.

امیرآبادی فراهانی افزود: گفته می‌شود كه رهبر انقلاب پرونده هسته‌ای را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع فرمودند اما باید به این نکته دقت شود که مقام معظم رهبری مذاکرات را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع فرمودند نه برجام را؛ و در سخنانی تاکید فرمودند متن فراهم شده باید با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد آیا مجلس مسیر قانونی فرمایشات مقام معظم رهبری نیست؟ ضمن اینکه مصوبه مجلس در تبصره 1 قانون الزام به حفظ حقوق هسته‌ای تاکید نموده باید بر اساس اصول 77 و 125 نتیجه مذاکرات به مجلس ارایه شود و معنی ارائه مجلس بر اساس این دو اصل تفسیر توافقنامه است.

نماینده مردم قم درمجلس نهم، ادامه داد: البته باید دقت کرد که مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب خواندند و همه را از سوء استفاده و انتقاد مخل به وحدت ملی برحذر داشتند. بنابراین بهره‌برداری از موضوع مذاکرات برای کارکردهای حزبی، گروهی، جناحی و انتخاباتی یا تخریب دولت درست نیست. کما اینکه ایجاد محدودیت برای منتقدان وجه قانونی ندارد و باید توجه کرد که این دستاورد حاصل خون شهدای هسته‌ای، تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است،  همچنین فداکاری دانشمندان هسته‌ای و تلاش تیم مذاکره کننده و مقاومت و ایستادگی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران بر مدار ولایت باعث این موفقیت بوده است.

وي تصریح کرد: نتیجه مذاکرات هسته‌ای و فرآیندهای آن هرچه باشد در سالروز کودتای 28 مرداد، آمریکا باید بداند که ملت ما او را دشمن اصلی ایران می‌داند وما مذاکره دو جانبه نخواهیم داشت، مادر مسایل مختلف با آمریکا، سیاست مان 180 درجه بر خلاف هم است و بر این اساس مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌ پذیر نیست.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =