ایسنا نوشت:


کارشناسان امور اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم آمریکا احتمال می‌دهند که حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن به دنبال ایفای نقشی بارز در گروه تروریستی القاعده و پر کردن خلأیی است که پس از کشته شدن پدرش به دست نیروهای آمریکایی بر جا مانده است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، این کارشناسان تاکید کردند که ظهور حمزه بن لادن، پسر 24 ساله اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در یک فایل صوتی و دعوت از تروریست‌های القاعده برای انتقال جنگ از کابل و غزه و بغداد به واشنگتن، لندن، پاریس و تل‌آویو بر این اعتقادات و گزارشات صحه می‌گذارد که اسامه بن لادن وی را برای رهبری القاعده پس از مرگ خود آموزش داده است.

اسنادی که نیروهای آمریکایی در مخفیگاه اسامه بن لادن کشف کرده بودند نشان می‌دهد که حمزه بن لادن برای ساخت و استفاده از مواد منفجره آموزش‌دیده و از همان بچگی به عضویت در گروه‌های تروریستی تمایل داشته است.

تحلیلگران دستگاه اطلاعاتی آمریکا با توجه به این اسناد می‌گویند که اسامه بن لادن فرزند خود را برای جانشینی و رهبری القاعده آماده کرده است.

اطلاعات زیادی از حمزه بن لادن که در سال 1991 متولد شده در دست نیست؛ جز اینکه وی در سال 2005 جزو نیروهای طالبان بود که سربازان پاکستانی را در وزیرستان جنوبی هدف قرار دادند.

در سال 2007 مشخص شد که وی در منطقه مرکزی بین پاکستان و افغانستان مستقر و جزو یکی از رهبران القاعده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =