تکذیب حضور سردار سلیمانی در روسیه از سوی مقامات مسکو و تهران

پس از مقامات روسی، ایران نیز ادعای حضور سردار سلیمانی در روسیه را تکذیب کرد.

 به گزارش خبرآنلاين، رسانه‌های غربی از جمله رويترز به‌تازگی مدعی شده بودند که سردار «قاسم سلیمانی» در سفری به مسکو با برخی مقام‌های رده‌بالای روس از جمله «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره موضوعات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و تحویل موشک‌های بالستیک زمین به هوای «اس‌300» به ایران تبادل نظر کرد. دو منبع امنیتی آمریکایی نيز در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفته بودند که سردار «سلیمانی» با نقض ممنوعیت سفری که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه وی تصویب کرده بود، به‌تازگی به روسیه سفر کرده است. آنها اين سفر را نقض قطعنامه 2007 شوراي امنيت سازمان ملل تلقي کرده بودند.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری صبح امروز خود، اظهار کرد: وقتی سردار سلیمانی در ایران سخنرانی می‌کند مشخص است که وی در کشور روسیه حضور ندارد.

گفتني است، پيش از اين نيز مقامات روسي خبر حضور سردار سليماني در کشورشان را تکذيب کرده بودند. معاون وزیر امورخارجه روسیه روز جمعه گذشته گفته بود که فرمانده نیروی قدس سپاه، به روسیه سفر نکرده است.خبرگزاری دولتی روسیه نيز به‌نقل از سخنگوی کرملین، هرگونه دیدار میان سردار «سلیمانی» و «پوتین» را رد کرده است.

اين تکذيبيه ها پس از آن اعلام شد که «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا در تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود مراتب نگرانی آمریکا نسبت به حضور سردار «سلیمانی» در روسیه را به مسکو ابلاغ کرد. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نيز اگرچه اين سفر را تاييد نکرده بود اما در سخنانش گفته بود: گزارش‌های منتشر شده درباره این سفر نشانه‌ای از تداوم نگرانی‌های آمریکا درباره رفتارهای ایران است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =