ایرنا نوشت:

رسانه های ترکیه مدعی نابودی حدود 80 درصد اردوگاهها و پایگاههای پ.ک.ک در کوه قندیل در شمال عراق بر اثر بمباران شدید جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی این کشور شدند.

این رسانه ها به نقل از آنچه که منابع اطلاعاتی و محلی ذکر شده، مدعی شده اند که در عملیات اخیر نیروی هوایی ترکیه در شمال عراق در کوه قندیل، پ.ک.ک حدود 50 درصد از نیروهای خود را از دست داده است.

مقامات ترکیه می گویند: تا پاکسازی عناصر پ.ک.ک از شمال عراق، به عملیات خود ادامه خواهند داد.

عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق در بیش از یک ماه گذشته با واکنش تند عراق روبرو بوده ولی مقامات دولت آنکارا حضور پ.ک.ک در شمال عراق را تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه ارزیابی کرده و تاکید دارند تا پاکسازی پ.ک.ک از شمال عراق و به ویژه کوه قندیل به عنوان مرکز فرماندهی پ.ک.ک به این حملات ادامه خواهند داد.

روزنامه ملیت در تارنمای خبری تحلیلی خود در اینترنت نوشته است: پ.ک.ک که به وحشت افتاده و از طریق رسانه های وابسته به خود مدعی بمباران روستاهای کردی در داخل ترکیه در مناطق حکاری – چکورجا توسط بالگردها و جنگنده های ترکیه را منتشر می کند تا با اعمال فشار بر مردم، آنها را از روستاها دور کرده و بر نارضایتی های مردمی در منطقه بیفزاید.
در این خبر با عنوان اینکه روستاها با اعمال فشار پ.ک.ک تخلیه می شود، ادعا شده است: دو روستای دوغانلی و گلینلیک در منطقه با اعمال فشار عوامل پ.ک.ک تخلیه شده اند.

به نوشته ملیت، منابع محلی با تاکید بر اینکه بالگردهای نظامی ترکیه بر روستاها حمله نکرده اند، می گویند پ.ک.ک در صدد شروع نهضت مردم انقلابی که مدتهاست زیرساخت آن را آماده می کند، چنین القاسازیهایی را شروع کرده است.
همین منابع اطلاعاتی ادعا کرده اند که عملیات گسترده نیروهای ارتشی و امنیتی ترکیه، محیط حرکت عناصر پ.ک.ک در منطقه را به شدت تنگ کرده و در عین حال فرار از اردوگاههای پ.ک.ک در شمال عراق افزایش یافته و این سازمان تروریستی در جذب نیروی تازه نفس با مشکل روبرو شده است.
در این گزارش نیروهای اطلاعاتی که مشابه آن در شمار زیادی از رسانه های ملی این کشور منتشر شده، تاکید شده است: خطر اصلی و اولویت دار، ساختار شهری پ.ک.ک (ک.ج.ک) در شهرهای ترکیه است. در دوره اخیر مقادیر زیادی از سلاح و مهمات پ.ک.ک به مناطق شهری منتقل شده و به همین خاطر عملیات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی علیه تروریستها بی وقفه ادامه خواهد داشت.

عملیات انتحاری داعش در نزدیکی مرز ترکیه که موجب کشته شدن 32 نفر از جوانان نزدیک به حزب کردی دموکراتیک خلق ها شد و به دنبال آن ترور چند تن از نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه، گویا با عنوان انتقام گیری از این حمله انتحاری، آغازگر دوره جدیدی از درگیریهای بین پ.ک.ک و نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه شد. آنکارا با تعلیق آنچه که فرآیند حل مساله کرد در ترکیه بیان می شود، رویکرد نظامی را برای حل این مساله در پیش گرفته است.

براساس گزارش های رسمی اعلام شده، در 39 روز گذشته از آغاز درگیریها در مناطق کردنشین ترکیه، حدود 40 نفر از نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه و 12 غیرنظامی از جمله یک شهروند ایرانی کشته و 144 نفر از جمله سه ایرانی زخمی شده اند. در این مدت همچنین 43 تن از اعضای پ.ک.ک کشته و 8 تن نیز زخمی شده و به اسارت نیروهای دولتی درآمده اند.
براساس اطلاعیه ارتش ترکیه، در این مدت 126 خودروی شهروندان نیز توسط اعضای پ.ک.ک به آتش کشیده شده است. یکی از کامیونها ْتش گرفته نیز متعلق به شرکت های حمل و نقل ایران بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 001 A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    72 77
    ماهم بدون هزینه سود می کنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    80 60
    امیدوارم خبر درست باشه و کلا نابودشون کنند این چند روزه خیلی به حمل ونقل و ترانزیت ایران خسارت زدند نامردا
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    76 36
    الهی شکر. به امید نابودی تک تک تروریستها
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    27 5
    انشاالله فضاحت و فلاکت تروریست ها چه داعش باشد یا پ ک ک و پژاک را خواهیم دید. به امید امنیت و صلح