۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹

ایرنا نوشت:

رادیو فرانسه گفت: سفر 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران به روسیه، سیاست تهران و مسکو را که مبارزه با گروه های افراطی است، تقویت می کند.

این رادیو در گزارشی افزود: ایران و روسیه با حمایت از دولت سوریه، مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی چون 'داعش' را اولویت سیاست خود در قبال دمشق عنوان می کنند. از همین روی دیدار روز دوشنبه (فردا) ظریف از مسکو به تعمیق این سیاست مشترک منجر خواهد شد.

در این سفر مساله توافق هسته ای و اوضاع سوریه هر دو مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سفر ظریف به مسکو در حالی صورت می گیرد که ایران و روسیه در روزهای گذشته بارها از دولت 'بشار اسد' حمایت کرده اند.
همچنین وزیر امور خارجه ایران چند روز پیش برای تجدید حمایت ایران از سوریه در مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی همچون داعش به دمشق سفر کرده بود.

این گزارش با بیان اینکه دمشق نیز دیگر کشورهای منطقه را به همکاری در مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی فراخوانده است ، افزود: در هفته های گذشته تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی و در راس آنان آیت الله 'علی خامنه ای' رهبر عالی ایران بارها اعلام کرده اند که توافق هسته ای صورت گرفته با قدرت های بزرگ، سیاست ایران را در حمایت از دوستانش در منطقه و بویژه در مسیر حمایت از دولت های سوریه و عراق در مبارزه با گروه های افراطی، تغییر نخواهد داد.

در حالی که ایران از دولت سوریه و عراق حمایت مالی و با اعزام مشاور کمک نظامی می کند، روسیه نیز دولت سوریه را حمایت کرده و اولویت خود را در قبال این کشور مبارزه با گروه های افراطی چون داعش و 'القاعده' اعلام می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =