ایسنا نوشت:

به دنبال افزایش آمار کشته شدگان درگیری‌ها در شهر سرت لیبی دولت طبرق از کشورهای عربی خواست تا به مداخله فوری برای نجات این شهر و انجام حملات هوایی معین علیه پایگاه‌های داعش بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری الفجر، دولت طبرق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تمامی کشورهای عربی می‌خواهیم تا براساس پایبندی و اجرای تصمیمات اتحادیه عرب در خصوص توافق‌های دفاع مشترک عربی حملات هوایی مشخصی را علیه اهداف داعش در شهر سرت با هماهنگی نیروها و مسئولان دولتی انجام دهند.

دولت لیبی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های سازمان ملل علیه ارتش لیبی، نیروهای دولتی از مقابله با گروه‌های تروریستی ناتوان است و از کشورهای دوست و همپیمان می‌خواهد تا در شورای امنیت برای لغو ممنوعیت فروش سلاح به ارتش ملی لیبی تلاش کنند.

دولت لیبی جامعه جهانی را به سهل انگاری و سکوت در قبال جنایت‌های داعش در لیبی متهم کرد.

اخیرا گروه تروریستی داعش دست به کشتار ساکنان شهر سرت زده و تاکنون بیش از 169 تن در حملات داعش در این شهر کشته شدند.

در همین حال احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد در تماس تلفنی سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با محمد الدایری، همتای لیبیایی وی، درباره شرایط امنیتی شهر سرت، نقض حقوق شهروندان بی‌دفاع به دست داعش و هماهنگی میان دو کشور در چارچوب اتحادیه عرب و سازمان ملل برای حمایت از لیبی گفت‌وگو شد.

ابوزید افزود: شکری دراین گفت‌وگو بر پایبندی مصر برای جذب حمایت‌های جهانی از دولت مشروع لیبی (دولت طبرق) و نیز اجرای قطعنامه شماره 2214 شورای امنیت مبنی بر لزوم حمایت و کمک به دولت لیبی در زمینه امنیت و ظرفیت‌سازی تاکید کرد.

از سوی دیگر بامداد یکشنبه نیز جنگنده‌های ارتش لیبی مجدد پایگاه‌های داعش در شهر سرت را بمباران کردند.

گروه تروریستی داعش اخیراً در شهرت سرت دست به ارتکاب جنایات وحشیانه‌ای زده است، تروریست‌ها در منطقه مسکونی سرت نزدیک به 200 تن از اعضای قبیله الفرجان را قتل‌عام کردند.

علاوه بر این کمیته ملی حقوق بشر لیبی، در بیانیه‌ای با دعوت از شورای حقوق سازمان ملل برای تشکیل نشستی فوری درخصوص تحولات شهر سرت و نقض حقوق بشر در این شهر توسط داعش، از این شورا خواست با بررسی راه‌های حمایت از شهروندان در مقابل جرائمی چون کشتار جمعی براساس قطعنامه‌های 1970 و 1973 (سال 2011) این شورا تدابیر فوری را برای توقف این کشتارهای وحشیانه در پیش بگیرد.

در همین راستا، وزارت خارجه تونس نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت داعش در شهر سرت، از گروه‌های سیاسی لیبی خواست تمامی تلاش خود را برای موفقیت روند گفت‌وگوی ملی و تشکیل دولت وحدت ملی درسریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند تا هرچه زودتر ثبات، امنیت و یکپارچگی به این کشور بازگردد و شرایط برای مقابله با خطرات تروریسم فراهم شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    9 0
    اتحادیه عرب فقط به عرب های مظلوم یمن حمله می کند.