۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰

اغتماد نوشت:

كميسيون ويژه برجام در حالي پاي كار بررسي نتيجه مذاكرات هسته‌اي خواهد رفت كه نخستين ماموريت آن انتخاب رييس و هيات رييسه اين كميسيون خواهد بود. با توجه به اينكه طبق قانون، اعضاي هيات رييسه مجلس نمي‌توانند به عضويت هيات رييسه كميسيون‌ها در بيايند عملا قرار گرفتن محمد‌حسن ابوترابي‌فرد براي چنين جايگاهي منتفي خواهد شد.

به اين ترتيب دو گزينه رياست براي اين كميسيون عبارت خواهند بود از علاالدين بروجردي و محمداسماعيل كوثري. دو چهره‌اي كه گويا طيف موافق و منتقد برجام آنها را نامزد خود خواهند كرد. توازن ٩ به شش كميسيون به نفع منتقدان اما احتمال رياست كوثري بر اين مجموعه را تا حد زيادي قطعي مي‌كند. او كه در تمام ٢٣ ماه مذاكرات هسته‌اي از منتقدان جدي ديپلماسي دولت بود اكنون در اين مسند هم مي‌تواند رياست بر دو رييس خود در صحن علني و كميسيون امنيت ملي، يعني ابوترابي‌فرد و علاالدين بروجردي را تجربه كند و هم موضع محكم‌تري براي بيان انتقاداتش به دست بياورد. به همين منوال به نظر مي‌رسد كه ديگر اركان هيات رييسه اين كميسيون هم تا حد زيادي سهم منتقدان برجام شود.

از جمله سخنگوي كميسيون كه مي‌تواند در هفته‌هاي آينده به يك چهره رسانه‌اي در ايران تبديل شود. اين سمت هم در كميسيون برجام دو نامزد خواهد داشت؛ سيد حسين نقوي حسيني و مهرداد بذرپاش. دو چهره‌اي كه هر چند عضويت دو فراكسيون رقيب را پذيرفته‌اند اما بر سر موضع هسته‌اي موضعي واحد دارند و از روز اول در صف منتقدان اصلي مذاكرات بوده‌اند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =