ایرنا نوشت:

لرد 'اووبری 'نماینده پارلمان انگلیس ضمن استقبال از توافق هسته ای ایران در وین گفت که این توافق راه را برای گسترش روابط تهران - لندن و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در آینده نزدیک باز کرده است.


'اریک ریکنالد لوبوک» ملقب به لرد «اووبری» عضو ارشد مجلس اعیان انگلستان در گفت وگو با ایرنا پیش بینی کرد که ظرف چند ماه آینده بازگشایی سفارت خانه انگلیس در تهران که روند آن شروع شده است، تحقق یابد.
وی گفت: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران برای اساس تشریفات خاصی در حال انجام است . در این زمینه برخی مشکلات فنی وجود دارد که امیدواریم ظرف چند ماه آینده برطرف شوند.
این نماینده 86 ساله پارلمان انگلیس بیان داشت: 'آن( بازگشایی سفارت) برنامه ریزی شده است و اتفاق خواهد افتاد و سبب نزدیک تر شدن و روابط میان لندن و تهران خواهد شد.'
وی افزود: با بازگشایی سفارت شاهد گسترش تماس های رسمی و نیز افزایش قابل توجه سفر گردشگران انگلیسی به ایران خواهیم بود.
این نماینده پارلمان انگلیس با استقبال از توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین گفت:' این توافق یک موفقیت واقعی بشمار می آید که سبب تسهیل در توسعه روابط بسیار نزدیک ایران و انگلیس می شود.'
نماینده مجلس اعیان انگلیس تصریح کرد: 'من معتقدم آینده ای بزرگ در انتظار روابط ایران و انگلیس است . '
وی در پاسخ به سووالی درمورد پیش بینی اش در مورد برخورد کنگره آمریکا با توافق هسته ای وین افزود: همیشه این مشکل وجود داشته است که آیا توافق هایی که توسط رییس جمهوری آمریکا صورت می گیرد توسط کنگره مورد پشتیبانی قرار می گیرد یا نه . اما من امیدوارم که باراک اوباما این قدر نفوذ داشته باشد که بتوانند نظر مساعد کنگره را درمورد توافق هسته ای وین جلب کند.
نماینده مجلس اعیان انگلیس هشدار داد که عدم تصویب توافق هسته ای وین در کنگره آمریکا، می تواند کل جهان را با ' فاجعه ' روبرو سازد.
وی همچنین با استقبال از روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی گفت: من فکر می کنم انتخاب آقای روحانی، سبب باز شدن فضا برای تغییرات در ایران شده اگرچه هنوز ابعاد این موضوع کاملا روشن نشده است .
نماینده مجلس اعیان انگلیس افزود: فکر می کنم که دولت ایران در حال فکر کردن درمورد اتخاذ روابط بیشتر دوستانه با غرب وبه ویژه با انگلیس است.
لرد اووبری اضافه کرد: ما با ایران دارای یک روابط تاریخی هستیم و باور دارم که روابط کنونی باید بار دیگر چون گذشته شکوفا شود .
وی گفت: این امکان وجود دارد که روابط دو کشور هم درزمینهٔ تجارت و سرمایه گذاری و هم در حوزه فرهنگی گسترش یابد و گستره نامحدودی برای توسعه مناسبات بین دو کشور وجود دارد.
این نماینده مجلس اعیان همچنین با اشاره به نقش موثر ایران در تحولات حوزه خاورمیانه به ویژه درزمینهٔ مبارزه با تروریسم گفت: ایران عمیقاً نگران از رشد گروه تروریستی داعش است و خواهان آن است که توان این گروه کاهش یاید و دراین زمینه سیاست های ایران و ما مشترک است.
وی با اشاره به مناسبات و همکاری بسیار نزدیک انگلیس با عربستان سعودی گفت: اما این به معنای آن نیست که ما نمی توانیم با نیروهای ایرانی برای مقابله با گروه داعش همکاری کنیم.
این نماینده مجلس اعیان انگلیس با بیان اینکه ائتلاف و نیز همکاری هایی به منظور مقابله با داعش شکل گرفته است گفت: ایران می تواند بخشی از همکاری ها باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =