سردار دهقان: توانایی مقابله با تهدیدات را در کوتاه‌ترین زمان داریم

وزیر دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع قادر است در کوتاه ترین زمان، بالاترین امکان رابرای مقابله با تهدیدات فراهم کند، گفت:استحکام و عمق زیر ساخت‌های صنایع دفاعی ما بر مبنای اندیشه و اراده ملت ایران است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یازدهمین اجلاس هماهنگی امور مجلس وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی طی سخنان مبسوطی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رخدادی عظیم در عرصه جهانی به وقوع پیوست وآن فروریزی نظام دو قطبی بود كه در گذشته زمان مناسبات بین الملل را شكل می داده و اراده قدرت ها را بر اراده ملت ها حاكم، فرمان امور بین الملل را به سمت منافع خود هدایت می كرده است.

دهقان افزود: استكبار جهانی همواره درصدد بوده ما را در چارچوب جغرافیای خود محصور و باعث میرایی كشورمان در جامعه بین المللی شود و در این راه از هیچ اقدامی نظیرناامنی داخلی، ترور، كودتا، جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه فروگذار نكرده، ولی طرف پیروز یعنی جمهوری اسلامی ایران با تكیه بر اعتقادات اسلامی و رهبری امام (ره) و امروز با رهبری های حكیمانه مقام معظم رهبری به توفیقات بسیار زیادی دست یافته، توطئه و مكر آنان را خنثی كرده است .

وزیر دفاع گفت: در دهه اخیر یك نوع از فشردگی و تنوع اقدامات را در مقابله با اسلام می بینیم كه از نمونه های آن می توان به اشغال افغانستان و عراق به بهانه ۱۱ سپتامبر و تلاش برای نفوذ در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و سپس راه اندازی جریان های تكفیری با هدف انهدام ظرفیت های انسانی و پتانسیل های انقلابی ملت های مسلمان و زیر ساخت های مادی آنان از تبدیل جریان های اسلامی به طوفان عظیمی كه می رفت طومار نظام استكبار در هم پیچد، جلوگیری كنند.

دهقان افزود : امروز در عراق، سوریه و یمن جریان های تكفیری - صهیونیستی با همراهی نظام سلطه و حمایت برخی دولت ها نظیر عربستان، جنایت های بی شماری مرتكب می شوند و در این تراژدی هولناك، چشم وگوش و زبان همه سردمداران حقوق بشر كور و كر و لال شده است .

وزیر دفاع با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران امروز از امنیت و ثبات قابل قبولی برخوردار وعامل ثبات و معادلات موازنه گر در امنیت ملی می باشد گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدیدات در حال تغییر، با حفظ بازدارندگی، هرگونه اقدام علیه ملت ایران را با شكست مواجه خواهد ساخت .

وی با تاكید بر اینكه در بخش دفاعی، جمهوری اسلامی ایران مرزهای دانش و فناوری به ویژه در حوزه فناوری های نو را طی كرده و در سطح بالایی قرار دارد گفت : این ظرفیت ها و زیر ساخت های تحقیقاتی و تولیدی در وزارت دفاع این امكان را فراهم آورده كه هر نیازی در زمینه دفاعی و هر الزامی كه در اثر تحولات منطقه ای به وجود می آید را با رویكردی كاملا بومی و هوشمندانه پاسخ دهد.

وزیر دفاع افزود: امروز استحكام و عمق زیر ساخت های صنایع دفاعی ما بر مبنای اندیشه و اراده فرزندان ملت ایران است و می توانیم حتی در كارزاری بلند مدت از كشور دفاع وصیانت كنیم.

وی تصریح كرد: وزارت دفاع قادر است در كوتاه ترین زمان، بالاترین امكان رابرای مقابله با تهدیدات فراهم كند.

دهقان گفت: در شرایط كنونی وزارت دفاع با درنظر گرفتن فضای اقتصادی كشور و كوتاه كردن فاصله ایده تا تولید، چابك سازی و توانمندی در نظام مدیریتی را افزایش و همه تلاش خود را برای ارتقای كارآمدی نیروهای مسلح به ویژه در زمینه تسلیحاتی به كار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اطمینان بخشی جمهوری اسلامی ایران به كشورهای منطقه و جهان وایجاد فضایی برای محو ایران هراسی گفت: توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرفا دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه است و دیپلماسی دفاعی در این عرصه فعال و پویا درحال نقش آفرینی است .

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اهمیت تمكین همگان به قانون و مقررات گفت: باید رابطه دولت و مجلس یك رابطه تعاملی و بدون تنش و معامله گری باشد و دولت یك پیكره واحد است و مجلس با ایجاد بسترهای مناسب، نقش مهمی در حمایت از دولت دارد و دولت و مجلس هر دو مكمل یكدیگر و هیچ كدام بدون دیگری قادر به انجام وظایف خود نیستند .

دهقان گفت: معاونین حقوقی و پارلمانی دستگاه های دولتی رسالت بزرگی درایجاد فضای تعاملی وسازنده میان مجلس و دولت بر عهده دارند و باید در این زمینه به خوبی ایفای نقش نمایند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =