رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: لیست‌های انتخاباتی تهران و 5 کلان‌شهر کشور پس از قطعی شدن فرآیند همگرایی اصولگرایان مشخص می‌شود و ستاد انتخابات جبهه پیروان به این موضوع ورود پیدا نکرده و نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، محسن کوهکن ادامه داد: عنوان "لیست انتخابات" در فرآیند همگرایی با دیگر سلایق حرف صحیحی نیست و فقط در مورد تهران و 5 کلان‌شهر کشور، بستن لیست مطرح است و این لیست نیز از دل همگرایی و تفاهمی که سلایق مختلف اصول‌گرایی دارند، بیرون می‌آید.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان افزود: چندین دوره است که احزاب برای حوزه‌های تک‌نمایندگی از تهران، کاندیدا معرفی نمی‌کنند و معمولاً از بین کسانی که در حوزه‌های انتخابیه فعال هستند، سعی می‌کنند از افراد واجد شرایط حمایت کنند یا گاهی اوقات که در مجموعه تکثر ایجاد شده باشد، تلاش می‌کنند که از تکثر جلوگیری کنند. البته تکثر نیز شاید در موارد نادری به‌ضرر نباشد و حتی به‌نفع یک جریان خاصی باشد، اما در مجموع تکثر در امر انتخابات بین داوطلبان مقوله مثبتی نیست.

کوهکن گفت: با توجه به اینکه سلایق مختلف اصول‌گرایی به سمت و سوی همگرایی پیش می‌روند، به‌صورت طبیعی آنچه از آن به‌عنوان لیست یاد می‌شود باید ماحصل این تلاش‌ها و ارتباطات باشد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این ستاد و مجموعه 18 تشکل جبهه پیروان به‌دنبال این است که براساس مبانی اصول‌گرایی که در منشور 24گانه وجود دارد، موارد و مصادیقی را که با مفاد منشور سازگاری دارد کشف کرده و به کسانی که برای انتخابات فعال هستند خدمات ارائه دهد. البته این خدمات مادی و مالی نیست بلکه مشورت‌ها و کمک‌‌های فکری خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان اظهار داشت: در ستاد انتخابات جبهه پیروان در حال حاضر در حال رصد فعالان در عرصه انتخابات هستیم و قصد داریم عناصری را که از لحاظ تقوا، تخصص و تعهد به درد مجلس می‌خورند کشف کنیم.

کوهکن افزود: وقتی مطرح می‌شود اصول‌گرایی به‌معنی حزب‌گرایی نیست، به این معنی است که امکان دارد در یک حوزه انتخابیه فردی باشد که در یک جلسه احزاب اصول‌گرا شرکت نکرده باشد، ولی در بررسی‌های ستاد به این نتیجه برسیم که انسان متدین، متقی و دارای تخصص لازم و فردی مناسب برای مجلس خواهد بود؛ لذا ما در این حوزه با وی همراهی کرده و این‌طور نیست که داوطلبان مورد حمایت ما به‌گونه‌ای باشند که با سازوکار حزبی از بالا به پایین تعیین شوند.

وی با اشاره به وظایف ستاد انتخابات جبهه پیروان یادآور شد: یکی از اقدامات ستاد انتخابات، جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد هماهنگی و همگرایی میان داوطلبان اصول‌گراست تا در بستری که فراهم می‌شود نیروهای اصول‌گرا منطقی، معقول و با استدلال و روش‌های اقناعی به جمع‌بندی خوب در انتخابات برسند.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خاطرنشان کرد: اولین استخراجی ستاد انتخابات جبهه پیروان برای حوزه‌های تک‌نماینده آخر این ماه مشخص می‌شود و امکان دارد که ما در این زمینه به 50 یا 60 حوزه یا حتی به صددرصد حوزه برسیم.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 5
    شیمون پرز: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران هستند. نتانیاهو: اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می جنگند
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    3 1
    بيخود خودشون رو خسته نكنن... مجلس بعدي دست اصلاح طلباست/