۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

ایسنا نوشت:

کره‌شمالی یک روز پس از رد ادعای سئول مبنی بر مین‌گذاری در مرز بین دو کشور از طرف جنوبی خود خواست تا تبلیغات خود علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند یا با اقدام نظامی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان انفجار مین طی هفته گذشته و آمادگی سئول و واشنگتن برای برگزاری مانورهای مشترک سالانه، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است.

کره‌جنوبی در پی انفجار مین در مناطق مرزی تهدید به انجام اقدامات متقابل کرد و از روز دوشنبه با استفاده از بلندگو در مناطق مرزی تبلیغات خود علیه پیونگ‌یانگ را آغاز کرد؛ اقدامی که سئول از سال 2004 آن را متوقف کرده بود.

وزیر دفاع کره‌جنوبی خطاب پارلمان این کشور اظهار کرد که سئول میزان تبلیغات خود را افزایش خواهد داد و قصد دارد برای به دست آوردن چشم‌انداز بهتر در پیونگ‌یانگ درختان برخی مناطق را قطع کند.

در آن طرف فرماندهی ارتش خلق کره طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از سرگیری پخش تبلیغات ضدپیونگ‌یانگ در مرزها اقدامی مستقیم و روشن در اعلام جنگ علیه کره‌شمالی است.

ارتش پیونگ‌یانگ در این بیانیه هشدار داده است، اگر این اقدام متوقف نشود نتیجه‌اش آغاز اقدام نظامی برای از بین بردن تمامی ابزاری خواهد بود که علیه دولت کره‌جنوبی به کار می‌رود.

در واکنش به این بیانیه پارک گئون هی، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد که کشورش به هرگونه اقدام تحریک‌آمیزی واکنش نشان می‌دهد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    از موقعه ای که من یادم میاد کره شمالی همش میگه میخوام حمله کنم