مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تحمیل هزینه هزار میلیارد تومانی بیمه تکمیلی بر صندوق

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعبت این صندوق در دوران پسا تحریم را تشریح کرد و گفت : در تمام دنیا صندوقها نقش مهمی دارند و دولت هم باید در صندوقها سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود اسلامیان در نشست خبری گفت: نظام بیمه ای و درمانی در کشورمان متنوع است به همین منظور باید خدمات نظام سلامت یکسان سازی شود چون در بخش های مختلف بیمارستانی و درمانی خصوصی و دولتی خدمات ارائه شده به مردم هر کدام نرخ متفاوتی دارند و در واقع سلامت جامعه یک قیمت مناسب ندارد.


او گفت: به دلیل یکسان نبودن نظام درمانی در کشور، ما مجبور به راه اندازی بیمه تکمیلی شدیم که در سال 90 ، شش هزار و 860 میلیارد ریال و در سال 94 نیز 9 هزار و 800 میلیارد ریال برای این موضوع هزینه کردیم.


او گفت: بیمه تکمیلی هزینه ای معادل هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی تحمیل می کند که قبلا این رقم را دولت و مجلس پرداخت می کردند اما اکنون صندوق بازنشستگی خود مجبور به پرداخت این رقم است.


اسلامیان ادامه داد: ما در کنار پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان به رغم همه مشکلات مجبور به اجرای طرح بیمه تکمیلی برای بازنشستگان هم هستیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان را اعلام کرد و گفت: قرارداد فعلی، ابتدای شهریور ماه به پایان می‌رسد و اکنون در حال بررسی نتایج مناقصه بیمه‌ها هستیم و برنده هفته آینده اعلام می‌شود.
او گفت: از سال 92 دولت به ببیمه تکمیلی بازنشستگان کمک می‌کرد اما سال گذشته کمک دولت در مجلس حذف و بار آن مستقیما روی دوش صندوق قرار گرفت برای همین بسته خدمتی بیمه تکمیلی را به مناقصه گذاشتیم. بودجه صرف شده برای این امر 750 میلیارد تومان در سال گذشته شد.


رشیدی ادامه داد: از اول مهرماه سال 93 کتاب ارزش نسبی خدمات تغییر یافت و 174.5 درصد تغییر تعرفه‌ها را داشتیم اما به دلیل آنکه قرارداد ما 29 مرداد بسته شده بود با مشکلاتی روبرو شدیم و قرار شد در قرارداد سال 94 تعرفه‌های ارزش نسبی خدمات تحت پوشش قرار بگیرد.


او با بیان اینکه امسال سقف اعمال جراحی تخصص و فوق تخصصی را برای هر بازنشسته تا 14 میلیون تومان در نظر گرفتیم ادامه داد: در سال گذشته 22 هزار و 500 بیمار خاص داشتیم و برای درمان آنها تا اردیبهشت امسال 47 میلیارد تومان بدون سقف پرداخت کردیم و حتی سند 160 میلیون تومانی هم داشتیم. بنا داریم در قرارداد جدید هم بیماران خاص را به صورت ویژه ببینیم.
232  42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =