ایرنا نوشت:

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 20 هزار تروریست خارجی از 81 کشور جهان از جمله انگلیس، از زمان شروع درگیری ها در سوریه و عراق در سال 2011 میلادی، به این دو کشور سفر کرده اند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: درحالی که آمار تایید شده ای در این خصوص وجود ندارد اما کارشناسان حدس می زنند که هنوز شمار زیادی از این جنگجویان خارجی در مناطق درگیری در سوریه و عراق در حال نبردند اگرچه بخشی از آنان نیز به کشور خود بازگشته اند.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف: نسبت به جنگ 10 ساله افغانستان، در مجموع تعداد بیشتری جنگجوی خارجی به منطقه جنوب غرب آسیا یعنی عراق و سوریه رهسپار شده اند.
دیلی تلگراف اضافه کرد: تخمین زده می شود که 5 هزار تروریست از قاره اروپا و عمدتاً از کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس به عراق و سوریه رفته اند.
این روزنامه نوشت : براساس برآوردهای صورت گرفته در حدود 700 انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی به سوریه و عراق رفته اند و گفته می شود که در حدود نیمی از آنها به کشورشان بازگشته و 50 تن آنها نیز در درگیری ها کشته شده اند.
دیلی تلگراف بابیان اینکه به نظر می رسد که از قاره آسیا بیشترین افراد به سوریه و عراق رفته اند، نوشت: یازده هزار جنگجوی آسیایی در خطوط مقدم برای تروریست ها می جنگند.
به نوشته این روزنامه، شهروندان کشورهای تونس، عربستان، اردن، روسیه ، فرانسه ، ترکیه ، مراکش، لبنان ، آلمان و انگلیس به ترتیب بیش از شهروندان سایر کشورهای جهان به صف گروه های تروریستی و افراطی در سوریه و عراق پیوسته اند.
دیلی تلگراف با اشاره به رفتن در حدود 5 هزار تونسی به عراق و سوریه نوشت: این در حالی است که مقامات تونس تاکنون مانع از رفتن بیش از 5 هزار تن از شهروندان این کشور به کشورهای مذکور شده اند.
این روزنامه به نقل گروه مطالعاتی'سوفان ' نوشت: گروه داعش در مقایسه با سایر گروه تروریستی و تکفیری توانسته است بیشترین جذابیت را برای به کار گرفتن جنگجوهای خارجی از خود نشان دهد.
دیلی تلگراف افزود: درحالی که حکومت ها، آماری از شمار دقیق شهروندان فعال خود در میان گروه های تروریستی در عراق و سوریه ندارند، این آمارهای تخمینی عمدتا توسط سازمان ملل، گروه مطالعاتی سوفان و مرکز بین المللی مطالعات رادیکالیسم در لندن ، جمع آوری می شود.
این روزنامه افزود' گروه سوفان در ژوئن 2014، گزارشی را منتشر کرد که براساس آن 12هزار جنگجوی خارجی گروه های تروریستی در عراق و سوریه ترک کرده اند.
دیلی تلگراف اضافه کرد: گروه سوفان در این گزارش نتیجه می گیرد که جنگ سوریه احتمالا به محل پرورش نسل جدیدی از تروریست ها تبدیل شده و هشدار می دهد که دنیا باید تا سال های آینده مواجه با تروریسم ناشی از این درگیری باشد.
گروه سوفان یک مرکز مطالعات راهبردی در حوزه اطلاعاتی و امنیتی است که مقر اصلی آن در نیویورک و دفاتر آن در لندن، دوحه و سنگاپور است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =