واحدمرکزی خبر نوشت:

نشریه ویکلی استاندارد نوشت: کانادا رهبری مخالفت ها با توافق هسته ای را به عهده دارد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما،‌ این نشریه افزود: باراک اوباما ادعا می کند که هیچکس به استثنای اسرائیل با توافق هسته ای ایران مخالف نیست. اما این صحت ندارد. کانادا بزرگترین شریک تجاری آمریکا و نزدیک ترین متحد سنتی اش اعلام کرده است مایل نیست هیچ بخشی از توافق موجب شود روابط ایران و غرب عادی شود.
این نشریه افزود: وقتی جزئیات توافقنامه ماه گذشته منتشر شد،‌ راب نیکلسون وزیر امور خارجه کانادا چنین گفت: «ایران به سبب جاه طلبی های هسته ای اش، حمایت از ترور، درخواست های مکررش برای نابودی اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق بشر، همچنان یک تهدید عمده برای صلح و امنیت جهانی محسوب می شود. ما قبل از هر گونه اقدام خاص،‌ توافقنامه را به دقت بررسی خواهیم کرد.»
ویکلی استاندارد نوشت: این جمله آخر یک جمله معمولی بی محتوا نیست بلکه پیامدهای واقعی در بر دارد یعنی این که کانادا بر خلاف اروپا و آمریکا که با اجرای توافقنامه، ‌تحریم ها را لغو می کنند، تحریمهایش را علیه ایران لغو نخواهد کرد.
گروهی از مسلمانان سکولار کانادا امیدوارند بتوانند سیاست کانادا در قبال ایران را به یک موضوع انتخاباتی تبدیل کنند. آنها با جمع کردن امضاء از اعضای منتخب مجلس عوام خواسته اند در مخالفت خود با توافق هسته ای ایران پافشاری کنند، سفارت کانادا در تهران را بسته نگه دارند و تحریم ها علیه تهران را لغو نکنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    18 7
    خیلی بدم میاد از این کانادا. یه جورایی صد رحمت به اسرائیل. معلوم نیست کاندایی ها چرا با ما پدر کشتگی دارن. تنها دلیلش این می تونه باشه که زمامدارانش توسط اسرائیلی ها تغذیه میشن.
    • بی نام RO ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      3 1
      حالا خوبه همه ایرانیها از کاندا بدشان می آید وهمه آرزوی مهاجرت دارند