در تماس تلفنی روز جمعه امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن و طرح سازمان ملل برای ایجاد آتش بس و شروع گفتگوهای سیاسی بین گروههای یمنی تبادل نظر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امورخارجه معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت توقف سریع و فوری حملات نظامی خارجی علیه یمن و لغو محاصره انسانی که باعث تخریب زیرساخت های یمن و کشته و مجروح شدن بیش از هزاران تن از مردم بیگناه و مظلوم این کشور شده از نقش موثر دبيركل و اقدامات سازنده نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تشكر و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان ملل تاكيد كرد.
معاون وزارت امور خارجه افتﻓﺰﻭﺩ: اﻳﺮان بر توقف تجاوز و تمرکز بر راه حل سیاسی و ناكارامدي توسل به زور تاکید دارد. تهران در مشورت مستمر با نماینده دبیرکل است و از هرگونه تلاشی در جهت موفقیت گفتگوی های واقعي و حصول نتايج مصنفانه در مسقط حمایت می کند .
ولد الشیخ احمد ﻫﻢ در این تماس تلفنی ضمن قدرداني از تلاش هاي تهران در كمك به خروج از بحران ،با برشمردن نتایج دیدارهای اخیرش با نمایندگان انصارالله در مسقط و مسئولین دولت مستعفی یمن در ریاض گفت روند گفتگوهای مسقط ، رو به پیشرفت است و همه اطراف بر حل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید دارند . وی افزود پیش نویس اولیه توافق سیاسی ارائه شد و قرار است گروههاي ذيربط یمنی طی روزهای آینده نقطه نظرات خود را ارائه دهند و اميدوارم این پیش نویس مورد توافق قرار گیرد .

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =