تسنیم نوشت:

 اعضای شورای علمای افغانستان با گردهمایی در منطقه «شاه شهید» کابل ضمن محکوم کردن اقدامات اسلام‌آباد برای ایجاد ناامنی در این کشور علیه پاکستان اعلام جهاد کردند.
اعضای شورای علمای افغانستان با برپایی گردهمایی در کابل پایتخت افغانستان اعلام کردند: پاکستان در حملات و ناامنی‌های اخیر افغانستان که منجر به کشته شدن عده زیادی از مردم و غیرنظامیان این کشور شده دست دارد.
 
این گردهمایی که در منطقه «شاه شهید» کابل، مکانی که بامداد جمعه گذشته براثر انفجاری شدید ده‌ها نفر کشته و 400 نفر زخمی شدند برپا شده بود، اعضای شورای علمای افغانستان اقدامات پاکستان علیه این کشور را محکوم کردند.
 
اعضای شورای علمای افغانستان در این گردهمایی در برابر پاکستان اعلام جهاد کردند و خواستار اقدامات جدی حکومت وحدت ملی در برابر اسلام‌آباد شدند.
 
آن‌ها اظهار داشتند که علمای افغانستان آماده هرگونه فعالیت جهادی علیه اقدامات پاکستان در این کشور هستند.
این در حالی است که عده زیادی از مردم در روزهای گذشته با برپایی تظاهرات در مناطق مختلف افغانستان خواهان رسیدگی جدی حکومت وحدت ملی به مداخلات پاکستان در این کشور شدند.
پیش از این نیز مردم و بزرگان قومی ولایت زابل در جنوب افغانستان با برپایی تظاهرات گسترده‌ای پاکستان را عامل اصلی ناامنی‌های این کشور دانستند.
بزرگان و متنفذین قومی ولایت زابل با حضور در میان مردم معترض این ولایت علیه پاکستان اعلام جهاد کردند.
آن‌ها تأکید کردند که جهادشان در برابر حکومت و رهبران پاکستان است و با مردم و شهروندان پاکستانی هیچ خصومتی ندارند.
تظاهرات کنندگان با آتش کشیدن پرچم پاکستان ناراحتی خود را از اقدامات اسلام‌آباد در ایجاد ناامنی در افغانستان و تجاوز به خاک این کشور نشان دادند.
همچنین مردم ولایت هرات نیز در غرب افغانستان با برپایی تظاهرات گسترده‌ علیه سیاست‌های آمریکا و پاکستان اعلام کردند که سازمان‌های اطلاعاتی اسلام‌آباد و واشنگتن به دنبال بی‌ثباتی این کشور هستند.
در این تظاهرات مردم هرات سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (I.S.I) را عامل خونریزی و کشتار مردم افغانستان دانسته و تجاوز پاکستان را به خاک این کشور محکوم کردند.
«محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی پیرامون ناامنی‌های اخیر افغانستان تصریح کرد: هنوزهم از سوی پاکستان پیام جنگ به افغانستان فرستاده می‌شود و حوادث اخیر در این کشور خصوصا حملات انتحاری کابل نشان می‌دهد که همچنان لانه‌های تربیت تروریسم در پاکستان فعال هستند.
«عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی نیز اظهار داشت: در حال حاضر توقع افغانستان از حکومت اسلام‌آباد انجام اقدام صادقانه در قبال این کشور است نه گفتارهای امیدوار کننده.
وی گفت: پاکستان در خصوص روند صلح دولت کابل و طالبان صادقانه عمل نمی‌‌کند و تاکنون به عنوان یکی از رهبران حکومت وحدت ملی شاهد چیزی نبوده‌ام که صداقت پاکستان در قبال افغانستان را نشان دهد.
رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان تأکید کرد: اسلام‌آباد هنوز هم از تروریست‌ها و مخالفان دولت کابل حمایت می‌کند و این موضوع برای همه واضح است که مسئولین حملات تروریستی در پاکستان به سر می‌برند.
این در حالی است که «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن حملات و وقایع اخیر امنیتی افغانستان و خصوصا کابل، دست داشتن پاکستان در این رویدادها را رد کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =