دبیر شورای نگهبان،« دلواپس» انتخابات سال آینده مجلس خبرگان رهبری است و می گوید که افرادی می خواهند این مجلس را به تصرف خودشان درآورند.

عبدالله احمدی: با اینکه هنوز تا انتخابات هفتم اسفند مجلس و خبرگان فرصت نسبتا زیادی باقی است، اما این روزها شاهد اظهار نگرانی پی در پی سکاندار شورای نگهبان نسبت به این انتخابات هستیم.

 آیت الله احمد جنتی امروز هم در بخشی از بیانات خود در خطبه های نماز جمعه تهران نسبت به انتخابات مجلس خبرگان ابراز نگرانی کرد. نگرانی که چند وقتی است در سخنرانی ها و مصاحبه های وی دیده می شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز با اشاره به اینکه مساله خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی مهمتر است گفت: تذکر می دهم که مساله انتخابات خبرگان سیاسی نیست و نباید سیاسی شود. این نگرانی وجود دارد که عده ای تلاش دارند که به خبرگان رنگ سیاسی دهند و وقتی آنجا رفتند هر کار خواستند بکنند که اگر موفق شوند برای کل نظام و انقلاب می‌خواهند مشکلاتی را به وجود آورند.

دبیر شورای نگهبان گفت: عده ای می خواهند هرجایی که در کشور مقاومت هست و تسلیم نمی شونند را بشکنند، چه شورای نگهبان باشد و چه قوه قضائیه. اینها می خواهند همه تسلیم اینها باشند و هرچه گفتند را تامین کنند. می خواهند در انتخابات هرکه را خواستند انتخاب شود و قوه قضائیه هم با آنها کاری نداشته باشد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

این در حالی است که وی پیش از این نیز به مناسبت سالروز شوراي نگهبان (26تیرماه) مهمان گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما بود و در این برنامه تلاش برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان را نگران کننده خوانده و گفته بود: گزارش هايي درباره انتخابات خبرگان به ما مي رسد که برايمان ايجاد نگراني کرده که برخي مي خواهند رنگ سياسي به اين انتخابات بدهند. (اینـــجا)

دبیر شورای نگهبان که عضو مجلس خبرگان رهبری هم هست در برنامه تلویزیونی "شناسنامه" در (26 مهر 93 ) با بیان این که ممکن است برخی از اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری صلاحیت حضور در این مجلس را از دست بدهند، گفته بود: افرادی با ابزار سوء سیاسی قصد قبضه کردن خبرگان را دارند و من از این افراد حسن نیتی سراغ ندارم. ( اینجـــــا)

وی خاطر نشان کرد: البته تعداد این افراد زیاد نیست ولیکن بیکار ننشستند؛ این امر به شورای نگهبان مربوط نمی شود و بیشتر از فضای سیاسی و اجتماعی است ولی ما باید احراز صلاحیت کنیم و این وظیفه در خصوص تمام انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

جنتی همچنین فروردین همان سال، ( دهم فروردین 93) در جمع مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد گفته بود: امروز عده‌ای که سنگر اول را فتح کرده‌اند در پی تصرف مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستند. او ‌افزود: آن‌ها مقاصد خود را از این طریق دنبال می‌کنند. جنتی در تشریح ویژگی‌های افراد ذکرشده تصریح کرد: اینها پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند، اما این قدرت را مردم به آنان دادند و پولشان هم مال مردم است. این افراد نقشه‌های خطرناک می‌کشند و الان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد. این مجموعه می‌تواند قدرت رهبری را هم محدود کند و امروز اینان قصدشان از در اختیار گرفتن این مجلس همین است.

با این حال به نظر می رسد روی سخن دبیر شورای نگهبان کسی جز اکبر هاشمی رفسنجانی نباشد که این روزها برای حضور در انتخابات دوره پنچم مجلس خبرگان اعلام آمادگی و کاندیداتوری کرده است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    311 6
    این مردم هستند که در انتخابات تصمیم می گیرند چه کسی بماند و چه کسی برود
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    311 7
    خود ایشون عامل اصلی سیاسی شدن نگهبان و خبرگان هستند . درضمن این نهاد سیاسی هست ولی افرادی با تفکر آیت الله جنتی اون رو قبضه کردن. خبر آنلاین لطفا منتشر کن یه جا هست حرفمون رو میتونیم بزنیم
  • بی نام DE ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    البته آیت الله از قبضه خبرگان ابراز نگرانی نکرد شما بازم شروع کردید شانتاژ
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    272 6
    یک سوال دارم: به نظر شما چنین حرفی از زبان کسی که خود ناظر اصلی انتخابات است صحیح است؟
  • نامي IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    174 8
    بايد نگران طرفداران احمدي نژاد باشند كه دردوره رياست جمهوري به زاكاني درباره بدست گرفتن مجلس خبرگان پيشنهاد داده بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    231 9
    چطور امکان دارد هاشمی رفسنجانی که خودش از پایه گذاران نظام بوده است در حال حاضر بخواهد نظام راساقط کند.مطمنا هدف هاشمی رفسنجامی جلوگیری از سقوط نظام است نه ساقط کردن آن حضرت آیت الله جنتی
    • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      2 22
      چطور نداره . به حافظه تاریخ اگر رجوع کنی مصداق داشته است. اگر درست بگویم مضمونش این است که من خودم کتاب ......... را نوشتم حالا من را متهم میکنند به ضد .........
  • رحیم A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    193 6
    بخاطر اینکه حضرت آیت اله جنتی از این نگرانی بزرگ خلاصی یابند کاش انتخابات مجلس خبرگان را کلاً لغو و همین اعضاء فعلی را برای سی سال دیگر ابقا میکردند
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    درود بر هاشمی سید حسن خمینی روحانی واصلاحطلبان عزیز که مملکت از ورطه نابودی نجات دادند زنده باد ظریف
  • بی نام BE ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    188 8
    پروژه رد صلاحیت هاشمی کلید خورد....
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    147 5
    یعنی سی سال قبل در قبضه نبود؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    96 3
    نگرانى نداره ، پيچش دست جنابعاليست
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    96 4
    مگه ملاک انتخاب مردم نیست هر کسی را مردم انتخاب کردند مبارک است
  • علی RO ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    خدا بداد انقلاب برسد چون این بار اصل جایگاه ولایت فقیه را نشانه گرفته اند .
  • بدون نام ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    68 4
    حضرت ايت الله نمي دونه كه ما چقدر نگرانيم يعني ايشان ما رو نگران مي كنند لطفا منتشر كنيد
  • نمي دانم A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    141 4
    يعني چي؟ مگر مردم نبايد خود انتخاب كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    104 3
    سال 67 هم هاشمی، سیاسی و قبضه کننده بود ؟
  • ناشناس A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    21 2
    خودشما کی میخوای دست ازسیاست برداری حضرت مغلطه؟