۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

العالم نوشت:

یک روزنامه انگلیسی رئیس جمهور مصر سفرش به این کشور در پاسخ به دعوت نخست وزیر انگلیس را از بیم بازداشت خودش یا سایر مقامات به تعویق انداخته است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین روز جمعه در گزارشی نوشت: عبدالفتاح سیسی، از بیم بازداشت خودش یا مقامات نظامش در صورت اقامه دعوی توسط وکلا از دادگاههای انگلیس، سفر خود به لندن را به تعویق انداخته است.
به نوشته این روزنامه، وکلای حقوق بشر اظهار داشته اند: مقامات عالی رتبه نظام سیسی در صورت پذیرفتن دعوت دولت انگلیس برای سفر به لندن ممکن است به اتهام جنایت بر ضد بشریت دستگیر شوند.
این هشدار یک روز قبل از دومین سالگرد کشته شدن بیش از هشتصد معترض در میدانهای رابعه عدویه و النهضه در قاهره صورت می گیرد.
ماه گذشته دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از رئیس جمهور مصر دعوت کرد به منظور گفتگوهای دوجانبه به انگلیس سفر کند. اما سیسی به علت نگرانی از احتمال بازداشت خود و دیگر سران نظامش در صورت صدور حکم بازداشت آنها توسط دادگاههای انگلیس به درخواست وکلای حقوق بشر، این سفر را به تعویق انداخته است.
"توبی کادمن" وکیل مدافع پرونده های مرتبط با جنایت جنگی می گوید: در صورت سفر آنها به انگلیس حداکثر تلاشمان را برای بازداشت آنها بعمل خواهیم آورد.
وی افزود: بازداشت یکی از ژنرالهای رواندایی در لندن در ماه ژوئن بر اساس اتهام جنگی که در اسپانیا مطرح شده بود، مایه نگرانی رژیم سیسی شده است.
سفارت مصر در لندن به درخواست برای اظهار نظر درباره سفر سیسی یا تهدید به بازداشت سران نظام وی توضیحی ارائه نکرده است.
در این میان سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اظهار داشت:‌ هنوز انتظار میرود سفر سیسی قبل از پایان سال صورت گیرد اما زمان دقیق آن مشخص نشده است.
وی افزود: دولت مصر، چند گام صحیح از جمله آزادی شماری از فعالان و روزنامه نگاران بین المللی و تصویب قانون اساسی جدید که بخش زیادی از قوانین حقوق بشر در آن گنجانده شده باشد، برداشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =