آیت الله جنتی:مسئولان برجام را بلاتکلیف نگذارند/عده ای می خواهند به انتخابات خبرگان رنگ سیاسی بدهند

ایرنا نوشت:

 آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران دو دیدگاه در مورد جایگاه حقوقی برجام را بیان کرد و گفت: مقامات مسئول هرچه زودتر تکلیف برجام و اینکه جزو موافقت نامه های بین المللی به حساب می آید یا نه را روشن کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: الان بحث هایی از نظر حقوقی مطرح است که باید برجام به مجلس برود یا نرود. در یک دیدگاه من هم به آن معتقدم برجام جزو موافقت نامه هاست و باید به مجلس برود و مجلس امضا کند. اگر این دیدگاه درست باشد دولت باید لایحه بدهد.

وی افزود: در مقابل بعضی دیگر می گویند شورای عالی امنیت ملی باید نظر بدهد. ما اینجا نمی توانیم تعیین تکلیف کنیم. مقامات مسئول باید تصمیم بگیرند و تکلیف را تعیین کنند تا این موضوع بیش از این بلاتکلیف نماند.

آیت الله جنتی بحث هسته ای را « مساله ای ملی» خواند و گفت: این موضوع، جناحی و حزبی وجریانی نیست.نباید افرادی برای مقاصد اصلی خود از این موضوع استفاده ابزاری کنند.

خطیب جمعه تهران از دانشمندان و دست اندرکاران برنامه هسته ای ایران به سبب پیشرفت های خوبی که طی سالهای گذشته به دست امده تقدیر کرد و گفت: متاسفانه از همه این پیشرفت ها نمی توانیم استفاده کنیم. به همه دانشمندان و دست اندرکاران تبریک می گویم. در این شرایط باید مصلحت ملت را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار «نسیم» آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران گفت: تیم مذاکره کننده حداکثر توان خود را در مذاکرات به کار برد، اگر می توانستند 100 درصد نتیجه می گرفتند. ایران پیشرفت های گسترده در هسته ای داشته که امروز متاسفانه نمی توانیم از همه آنها استفاده کند و باید صبر کنیم.
وی ادامه داد:رفع مشکلات اقتصادی با شعار از تریبون ها حل نمی شود بلکه کار و مجاهدت می‌خواهد.
آیت الله جنتی با اشاره به اینکه مساله خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی مهمتر است گفت: تذکر می دهم که مساله انتخابات خبرگان سیاسی نیست و نباید سیاسی شود. این نگرانی وجود دارد که عده ای تلاش دارند که به خبرگان رنگ سیاسی دهند و وقتی آنجا رفتند هر کار خواستند بکنند که اگر موفق شوند برای کل نظام و انقلاب می‌خواهند مشکلاتی را به وجود آورند.
دبیر شورای نگهبان گفت: عده ای می خواهند هرجایی که در کشور مقاومت هست و تسلیم نمی شونند را بشکنند، چه شورای نگهبان باشد و چه قوه قضائیه. اینها می خواهند همه تسلیم اینها باشند و هرچه گفتند را تامین کنند. می خواهند در انتخابات هرکه را خواستند انتخاب شود و قوه قضائیه هم با آنها کاری نداشته باشد. از قوه قضائیه تشکر می کنم که در قضیه اخیر یک پرونده 20 هزار صفحه ای را به نتیجه رساند و تسلیم فشارها نشد.
خطیب موفت نماز جمعه تهران ادامه داد: گزارش ها به ما می گویند که عده ای می خواهند در آینده با انتشار حرف های راست و دروغ قوه قضائیه را تضعیف کنند تا دیگر با آنها برخورد نکنند. اینها همان هایی هستند که در جایی که به سودشان نباشد می گویند تقلب شده مثل سال 88 و انتخاباتی که مثل انتخابات گذشته به نفعشان باشد می گویند دموکراتیک ترین انتخابات بوده است. خدایا به تو پناه می بریم که به کسانی که مرجع تقلید هستند و امام جمعه و جماعت هستند این اتهامات را می زنند که شورای نگهبان می خواسته در انتخابات دخالت کند و تقلب کند. بدانید کسی نمی خواهد شما را از بین ببرد ، ما می خواهیم هرکس زیر پرچم جمهوری اسلامی است قوی و مقتدر باشد.
وی در پایان افزود: ولایتمداری یعنی پیروی از رهبری در آنجایی که ایشان تاکیدات جدی دارند. رهبری بیش از 200 مورد بر فتنه و خط قرمز بودن آن تاکید کرده اند، همین هایی که ادعای ولایتمداری داردند تا کنون چند بار در مورد فتنه سخن گفته اند؟

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    12 1
    اقاي جنتي شما داريد فرار به جلو مي كنيد خوب يعني از نظر شما هيچ كس خواسته اي نداشته باشه خوب ورداريد جامعه رو تك حزبي كنيد ديگه