واحدمرکزی خبر نوشت:

ونزوئلا روز پنجشنبه اظهارات مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا علیه این کشور را رد کرد.

دلسی رودریگز (Delcy Rodriguez)، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواست از اظهارات مداخله جویانه خود علیه کشورش خودداری کند.
وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین اظهارات اخیر جان کری در مورد کاراکاس را غیرقابل قبول خواند.
رودریگز در یادداشتی که به توییتر ارسال کرد نوشت :« جان کری، وزیر خارجه، اظهارات مداخله جویانه خود را در مورد کشور ما متوقف کن چون این اظهارات نادرست و مخالف با حقوق بین الملل است.»
جان کری روز چهارشنبه اوضاع سیاسی در ونزوئلا را «بسیار دشوار» توصیف کرد و حضور ناظران بین المللی در انتخابات پارلمانی این کشور را در دسامبر امسال (2015 میلادی) خواستار شد.
وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیام دیگری اعلام کرد :« با توجه به اقدام ضد امپریالیستی مردم ونزوئلا، دوران دیکته کردن قوانین آمریکا بر کاراکاس به پایان رسیده است.»
وی همچنین سند مربوط به حاکمیت و دموکراسی ونزوئلا را که به هوگو چاور، رئیس جمهور فقید این کشور و سیمون بولیوار، قهرمان اسقلال ونزوئلا تعلق داشت، امضاء کرد.
رودریگز گفت :« تنظیم روابط دیپلماتیک دو جانبه میان ونزوئلا و آمریکا باید بر اساس احترام متقابل و حقوق بین الملل استوار باشد.»
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کاراکاس، روابط سیاسی میان ونزوئلا و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن هوگو چاوز، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور در سال 1999 میلادی به سردی گرائید و از سال 2010 میلادی تاکنون دو کشور سفرای خود را تبادل نکرده اند.
درست چند ساعت پیش از حضور جان کری در مراسم گشایش سفارت واشنگتن در هاوانا پس از از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تنش ها میان آمریکا و ونزوئلا تشدید شد.
جان کری تایید کرده است که در روز جمعه در نشست خود با مقامات دولت کوبا، وی در مورد موضوع ونزوئلا و انتخابات پارلمانی در این کشور که برای اواخر امسال (2015 میلادی) برنامه ریزی شده است، سخنرانی خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =