انتخاب اعضای کمیسیون ویژه "برجام"  هفته آینده در مجلس/چیت چیان و زنگنه در خانه ملت

ایرنا نوشت:


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خانه ملت اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را انتخاب و پاسخ های وزرای نیرو و نفت به پرسش های دو نماینده را استماع می کنند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی، طرح الحاق دو تبصره به ماده 24 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در دستور کار دارند.

نمایندگان مجلس همچنین طرح اصلاح بند ج ماده 178 و طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح، بررسی طرح دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را مورد رسیدگی قرار می دهند.

طرح جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتی ها، طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و طرح جرم سیاسی از دیگر دستور کارهای مجلسی ها در جلسات علنی هفته آینده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین هفته آتی اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 (برنامه جامع اقدام مشترک) و آثار و پیامدهای آن که پیش از این تشکیل آن به تصویب مجلس رسیده بود را انتخاب می کنند.

سوال حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان از وزیر نیرو و سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از وزیر نفت نیز در جلسات علنی هفته آینده بررسی می شود.

همچنین نمایندگان مجلس دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی را به عنوان عضو شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و دو نفر از نمایندگان هر استان را برای عضویت در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان انتخاب می کنند.

مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =