زلزله حاشیه تهران خسارات مالی و جانی نداشت/کانون اصلی زلزله کجا بود؟

تسنیم نوشت:

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از عدم خسارات مالی و جانی زلزله ای که حاشیه‌های تهران را به لرزه درآورد، خبر داد.
 زلزله ای در روز پنجشنبه، 22 مرداد در ساعت 23:12:14 به بزرگی 4.1 ریشتر مناطق حاشیه ای شهر تهران را لرزاند، این زلزله براساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در 17 کیلومتری جواد آباد تهران، 20 کیلومتری پیشوا تهران و 26 کیلومتری ورامین تهران رخ داده است که در مجموع و تا ساعت مخابره این خبر (صبح جمعه 23 مرداد) نیز 7 پس‌لرزه و پیش‌لرزه در بر داشته است.
در این رابطه ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امداد رسانی و خسارات این زلزله به تسنیم عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون و تا این ساعت (صبح جمعه 23 مرداد) این زلزله خسارت مالی و جانی در بر نداشت.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 8
    الکی شلوغش کردین همین شهرستان بود هیچی نمیگفتین
    • بی نام DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      9 0
      سال ۸۵ شب قبل از زلزله بروجرد در ۱۱ فروردبن پیش لرزه های بسیاری آمد. مسئولین مرتبط با ماشین و بلندگو به روستاهای اطراف رفتند و مردم را از خواب بیدار کردند و گفتند داخل خانه ها نمانید. صبح سحر زلزله ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر در ۷ کیلومتری عمق زمین اتفاق افتاد که فقط ۶۳ کشته داشت. اما اگر روستاییان خبردار نمی شدند آمار خسارات جانی به مراتب بیشتر می بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    3 0
    گسل پیشواگرمسار هست. خیلی از تهران دوره و اصلا به ری ربطی نداره. یه گسل دو شاخه هست که یک شاخه اش به سمت گرمسار میره و یک شاخه سمت ورامین. مثل 8 فارسی هست شکلش. برای همین مرکز لرزه نگاری رو که نگاه می کنی میبینی 10 تا زلزله تو جواد اباد سمت ورامین اومده و 11 تا تو ایوانکی سمت گرمسار. گسل های تهران حداقل 60 70 کیلومتر فاصله دارند.