۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰

اوضاع این روزهای پرسپولیس اصلا خوب نیست و جای خالی خیلی ها در این تیم احساس می شود.بازیکنانی که سالهاست به خاطره تبدیل شده اند. تصویر:شهاب جعفر نژاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پرسپولیس؛پرسپولیس نه یک طفل معصوم یتیم، که یک پیرمرد پر دبدبه و کبکه است که سال‌هاست به دنبال کسی می‌گردد تا از او نگهداری کند. هر دم کسی می‌آید، از این پیرمرد و شرایطش استفاده می‌کند و کارش که راه افتاد، نفر بعدی کارش را شروع می‌کند. 
3 بازی از فصل جدید گذشته و این تیم 2 کاپیتان داشته است. هادی نوروزی و مهرداد کفشگری. نه این که این دو فوتبالیست‌هایی بی کیفیت باشند، فقط در قامت و اندازه کاپیتانی تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیستند. اتفاقا هر دو هم بازیکن‌هایی متعصبند. اما شرایطی که در آن قرار گرفته اند، ورای تحمل‌شان است. 
اواخر دهه هفتاد، بدبین ترین طرفدارهای این تیم هم فکر نمی‌کردند روزی روزگاری کار این تیم به این‌جا بکشد که بازیکنی با 2 فصل بازی کردن در این باشگاه، کاپیتان پرسپولیس شود. مساله ریشه‌ای تر از این است که در یک یادداشت بتوان به آن پرداخت. 
پیرمرد سالخورده‌ای که نیاز به مرهم گذاشتن دارد، این روزها فقط دارد زخم می‌خورد. هواداران هم چندان هوشمند عمل نمی‌کنند و خیلی ساده فریب می‌خورند. 
بگذریم،‌ شهاب جعفرنژاد طرحی کشیده و داغ دل دوست داران این تیم را تازه کرده است. او در این طرح اشاره به بازیکنانی کرده که هر کدام برای جمع و جور کردن تیم فعلی پرسپولیس، کافی بودند. بازیکنانی که بعضا با 7 سال سابقه بازی در این تیم، فرصت کاپیتان شدن را پیدا نمی‌کردند.
برمی گردیم به سال 1370 یعنی درست 24 سال قبل در مردادماه؛ روزی که پرسپولیس به مصاف الهلال عربستان رفت. شما به سال‌های سابقه بازیکنان در پرسپولیس توجه کنید (توضیح آن که برخی از بازیکنان دومین دوره حضورشان بعد از یک دوره غیبت را در پرسپولیس سپری می‌کردند و جمع سالیان حضور را قید کرده‌ایم)
سعید عزیزیان (4 سال)، وحید قلیچ (11 سال)، محمد پنجعلی (13 سال)، مرتضی فنونی زاده (6 سال)، سعید نعیم‌آبادی (5 سال)، مجتبی محرمی (4 سال)، محمدحسن انصاری‌فرد (6 سال)، فریبرز مرادی (9 سال)، حسین عبدی (5 سال)، حمید درخشان (11 سال)، مرتضی کرمانی (4 سال)، محسن عاشوری (5 سال)، رحیم یوسفی (6 سال)، فرشاد پیوس (5 سال)، ناصر محمدخانی (7 سال) و... تازه این تیم در 2 سال قبل از آن جوانگرایی کرده و نفراتی مثل سلطانی با 9 سال، محمد مایلی‌کهن با 14 سال، عباس کارگر با 11 سال، ضیا عربشاهی با 10 سال، سید علیخانی با 10 سال و کیان طهماسبی با 11 سال حضور از این تیم جدا شده بودند. 

 

پرسپولیس

 

251 41

کد خبر 446262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =