ندیمی: استیضاح طیب نیا رای نمی آورد/ علمدار استیضاح آخوندی ، کامران است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است که شخصیت علی طیب نیا و شرایط فعلی پس از توافق در کشور باعث می شود که او با مشکل استیضاح روبرو نباشد.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که استیضاح وزیر اقتصاد چقدر جدی است؟ گفت: آئین نامه داخلی مجلس می گوید که اگر وزیر سه بار کارت زرد گرفت مستعد استیضاح است ولی استیضاح مکانیزم خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به مکانیزم اسیضاح گفت: باید طراحان استیضاح نامه ای تهیه کرده و در آن  به وضوح ، توضیح دهند که این استیضاح به چه دلیلی صورت می گیرد و پائین آن را نیز حداقل 10 نماینده باید امضاء کنند تا استیضاح به جریان بیفتد از این رو،استیضاح موادی دارد، کارت زرد هم موادی دارد  اما این که از کارت زرد می شود استیضاح استخراج کرد، در قانون تنها به عنوان یک فرصت تعریف شده است.

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت همچنین در پاسخ به این سئوال که مشکل نمایندگان وطراحان استیضاح در مجلس با طیب نیا چیست؟، خاطرنشان کرد: طیب نیا از نظرسواد دانشگاهی، فرد بسیار باسوادی است. از نظراخلاقی، انسان والایی است و از نظرسلامت و پاکدستی نیز قابل قسم خوردن است.

 وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که طیب نیا از نظر شکلی باید روابط خود را با نمایندگان اصلاح کند. به هر حال نمایندگان مجلس نهم تا خرداد سال آینده و تا زمان تشکیل مجلس دهم، نماینده هستند، بنابراین وزیر باید با این مجلس سلوک کند و معنی سلوک هم الزاما هضم نیست و می تواند تقویت روابط باشد؛ از این رو این مشکل بیشتر به شکل و نوع روابط بر می گردد.

وی همچنین در خصوص اینکه چگونه است که مجلس می خواهد وزیری را استیضاح کند که در جلسه رای اعتماد به با 274 رای بیشترین رای را از مجلس گرفته است؟ تصریح کرد: از قدیم گفته اند که اخذ با حفظ تفاوت دارد. ممکن است من الان با شما دوست باشم اما اینکه بتوانید من را برای خودتان نگه دارید داستان دیگری است! نگه داشتن دوست از پیدا کردن آن بسیار سخت تر است.

ندیمی در پاسخ به اینکه آیا خود شما موافق چنین استیضاحی هستید، تاکید کرد: من به طیب نیا رای دادم و موافق هم نبودم که ایشان کارت زرد بگیرد و برای این تلاش هم  کردم  و جزو 80 نفری بودم که قانع شده بودیم و کارت زرد گرفتن وزیر را در شرایط فعلی به صلاح نمی دانستیم.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان موافق استیضاح معتقد به استعداد وی برای استیضاح هستند نه استحقاق او. یعنی می شود وزیر را استیضاح کرد ولی نباید این کار را انجام  داد. به نظر می رسد که هم شخصیت وزیر و هم شرایط کشور باعث می شود که ما با مشکل استیضاح طیب نیا روبرو نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اینکه استیضاح اخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز چقدر جدی است، خاطرنشان کرد: این استیضاح یک علمدار به نام آقای کامران دارد و تا کامران هست هر روز مطرح می شود ولی ان شاء الله مطرح نخواهد شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    4 446
    اخوندی را مخالفانش در سال 92 در جلسه رای اعتماد وزرا می گفتند جهش های وحشتناک مسکن در زمان وزارتش در کابینه اقای هاشمی منتهی الان بهانه انها دیگه چیست؟