ایسنا نوشت:

معاون اول رییس جمهور در دیدار با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ، با بیان اینکه بحران یمن تنها از طریق سیاسی و گفتگو میان گروه های مختلف یمنی قابل حل است، بر لزوم ایفای نقش فعال‌تر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمادگی دارد.

معاون اول رییس جمهور شکل گیری گروه‌های تروریستی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد و با انتقاد از عدم توجه کافی برخی از مجامع بین‌المللی نسبت به وضعیت دشوار مردم یمن، افزود: متاسفانه برخی از کشورهای بزرگ از گروه‌های تروریستی حمایت‌های مالی، عقیدتی و ایدئولوژیکی می‌کنند.

جهانگیری با یادآوری کشتار زنان و کودکان در یمن، از وضعیت سختی که مردم این کشور با آن روبرو هستند، ابراز تاسف کرد و خاطرنشان ساخت: شورای امنیت سازمان ملل می‌توانست برای جلوگیری از ایجاد این وضعیت بغرنج و پیچیده نقشی فعال‌تر ایفا کند.

وی بر لزوم کمک جهت تشکیل دولتی فراگیر در یمن که همه‌ی گروه‌های مختلف سیاسی یمن در آن مشارکت داشته باشند، تاکید کرد و گفت: برای شکل گیری دولت فراگیر در یمن باید همسایگان و گروه‌های داخلی یمن برای رسیدن به یک توافق جامع تلاش کنند و تا زمان شکل‌گیری دولت فراگیر در این کشور باید ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن ادامه پیدا کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به پیشنهاد رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ مبنی بر گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی ایران برای همکاری هرچه بیشتر با این کمیته خبر داد و گفت: در این زمینه هر توافقی که میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ صورت پذیرد،‌ مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =