رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته در آنکارا پشت درهای بسته با رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس دفتر سیاسی حماس طی سفری رسمی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد. «خالد مشعل» در جریان دیدارش با مقامات ترکیه مسائل سیاسی مربوط به بازسازی و آتش بس در غزه و برخی مسائل دیگر فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه شب در آنکارا پشت درهای بسته با اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

پایگاه خبری تلویزیون دولتی ترکیه در خبری کوتاه نوشت، این دیدار در محل کاخ ریاست جمهوری بدون حضور خبرنگاران صورت گرفت و به مدت یک ساعت ادامه یافت.

جزئیات بیشتری در مورد این دیدار منتشر نشده است.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری ترکیه، خالد مشعل با احمد داود اوغلو نخست وزیر این کشور نیز در ساختمان نخست وزیری دیدار کرده است.

پیشتر «اسامه حمدان» مسئول روابط بین الملل جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته بود: هیاتی از جنبش حماس به ریاست خالد مشعل به زودی عازم ترکیه خواهد شد.

وی گفت: مشعل با مسئولان ترکیه آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین را مورد گفتگو قرار خواهد داد.

حمدان اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر درخواست آنکارا از صالح العاروری از رهبران حماس برای خروج از ترکیه را تکذیب کرد.

خالد مشعل درحالی به ترکیه سفر کرده که منابع آگاه به روزنامه العرب، چاپ لندن اطلاع دادند که ایران سفر خالد مشعل را به تهران لغو کرده است.

روزنامه العرب گزارش داد: مقامات ایرانی در اعتراض به سفر ماه پیش مشعل به عربستان با سفر او به تهران مخالفت کرده اند.علی رغم این که عربستان سعودی سفر مشعل به عربستان را صرفا سفری مذهبی و برای انجام فریضه حج عمره اعلام کرده بود اما مشعل در این سفر با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و شماری از مقامات دیگر عربستانی دیدار و گفت وگو کرد.

برخی منابع عربی ادعا کردند مشعل در این سفر پیشنهاد حضور سه هزار مبارز فلسطینی عضو شاخه نظامی حماس در کنار نیروهای عربستانی در جنگ زمینی در یمن را به مقامات عربستانی پیشنهاد داده است.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    12 54
    حتی حماسم که یک گروه کوچک به فکر منافعشه ولی ما افسوس
    • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      34 0
      الان چي كار بايد كنيم؟