ایرنا نوشت:

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:معتقدیم روش گفت وگو و همکاری که مردم منطقه توقع دارند باید توسط همسایگان ایران هم مورد توجه قرار گیرد و به این منفعت مشترک ملت های منطقه احترام گذاشته شود.

 ظریف ظهر سه شنبه بعداز دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان در عین التینه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: دیدار با آقای نبیه بری که نقشی بارز، ارزنده و متوازن در لبنان و منطقه برای استقرار صلح و ثبات دارند، فرصتی خوب بود تا درباره وضعیت لبنان و منطقه و ضرورت امنیت و آرامش آن گفت وگو کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم منطقه ولبنان بوده و با هم یک نیروی ایجاد و کمک کننده برای صلح و ثبات و آرامش در منطقه بوده اند و این روش را ادامه خواهیم داد.
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد:معتقدیم با تحقق توافق هسته ای زمینه های همکاری کشورهای منطقه بیشتر فراهم شده است و امیدواریم اختلافات داخلی و فرقه گرایی، افراط و تروریسم که خطرهای عمده منطقه هستند از کشورهای این منطقه دور شوند.
ظریف عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.
وی بعداز ورود در پاویون فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت با خبرنگاران گفت وگو و ساعتی بعد در کاخ نخست وزیری لبنان با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
ظریف همچنین با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، سمیر مقبل وزیر دفاع و مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان نیز دیدار و گفت وگو کرد.
گفت وگو با جبران باسیل وزیر امور خارجه کنفرانس خبری از دیگر برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.
ظریف دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.
وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.
سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =