واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه العربیه هدف وزیر امور خارجه ایران از سفر به لبنان را «بررسی افق های مرحله جدید دوره پس از امضای توافق
هسته ای و چگونگی استفاده لبنان از آن» اعلام کرد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، محمد جواد ظریف در بیروت با شماری از مقامات لبنانی در خصوص روابط دوجانبه و همچنین توافق هسته ای گفتگو می کند.

عدنان غملوش خبرنگار این شبکه در بیروت در گزارشی گفت: سفر ظریف به بیروت در حال و هوای مربوط به توافق هسته ای ایران و کشورهای غربی صورت می گیرد اما به علت اوضاع پیچیده سیاسی در لبنان ، از انتخاب نشدن رئیس جمهور گرفته تا مداخله حزب الله در جنگ سوریه و اوضاع کلی لبنان، اهمیت ویژه ای دارد.

این شبکه در ادامه بخشی از سخنان ظریف را در بیروت پخش کرد که گفت:« ما از نقش بزرگی که شخص نخست وزیر لبنان برای تامین امنیت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و ایجاد همکاری میان گروههای مختلف لبنانی ایفا می کند تقدیر می کنیم.»

خبرنگار العربیه در ادامه گفت تمام سلام نخست وزیر لبنان اوضاع پیچیده سیاسی لبنان و فلج شدن این کشور در همه عرصه ها را برای ظریف تشریح کرد و کمک ایران را ازطریق تاثیرگذاری بر متحدانش در لبنان خواستار شد.
حازم الأمین کارشناس سیاسی در این خصوص گفت: «ظریف درخصوص لبنان هیچ کاری نمی کند. مسائل اساسی لبنان اعم از مسئله انتخاب رئیس جمهور و حل مشکل داخلی لبنان که ناشی از حضور حزب الله در سوریه است قفل شده اند و راه حلی برای آن نیست.»
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران پس از سفر یک روزه به لبنان عازم دمشق می شود.
منابع دیپلماتیک صرف نظر از مطالب عمومی که درخصوص سفر ظریف به لبنان گفته می شوند، می گویند ظریف با مسئولان لبنانی درباره افق های مرحله جدید پس از امضای توافق هسته ای و چگونگی استفاده لبنان از آن گفتگو می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =