۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵
در دیدار ظریف و سید حسن نصرالله چه گذشت؟

روزنامه های لبنانی از جمله السفیر و الاخبار نوشتند که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه شنبه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه السفیر دیدار ظریف و سید حسن نصرالله طولانی بوده است.

این روزنامه لبنانی افزوده است در این دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، محمد فتحعلی سفیر ایران و دیگر اعضای هیات ایرانی همراه ظریف در سفر به لبنان حضور داشتند.

به گزارش تسنیم طبق این گزارش، «حسین امیر عبد اللهیان» معاون وزیر خارجه، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و دیگر اعضای هیئت ایرانی در این دیدار حضور داشتند.

این منابع به جزئیات و محتوای این دیدار هیچ اشاره‌ای نکردند.

شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان گزارش داد که ظریف در دیدار شبانه با سید حسن نصرالله درباره موضوع خلأ ریاست جمهوری این کشور با هم گفت‌وگو کردند.

محافل سیاسی در جریان‌های «8 و 14 مارس» اظهارات ظریف در بیروت را «جدی»، «محترمانه»، «مشتاقانه» و «همراه با آرامش» توصیف کردند و افزودند: نسخه ظریف برای لبنانی‌ها «ثبات لبنان و تاکید بر آن» بوده است و این نسخه شبیه مقاله‌ای است که ظریف آن را در روزنامه السفیر 10 روز پیش با عنوان «الجار ثم الدار» منتشر کرد.

درهمین حال رسانه های لبنانی اعلام کردند که سمیر مقبل معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان قرار است صبح امروز با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیروت با وی دیدار و گفت وگو کند.

در همین حال ایرنا نوشت ظریف عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.
وی بعداز ورود در پاویون فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت با خبرنگاران گفت وگو و ساعتی بعد در کاخ نخست وزیری لبنان با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه ، دیدار با مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان و کنفرانس خبری از دیگر برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.
ظریف دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.
وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.
سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    23 22
    خدایی چه بلایی احمدی نژاد و تیمش به این مملکت زدن که وزیر امور خارجه یه روز آسایش نداره هرروز این کشور اون کشور برای رایزنی و آسایش و امنیت منطقه در سفره. چقدر بدبختیم که فرصتها را براحتی از دست دادیم؛ حیف که مردم نتونستن فرصتهای بدست آمده زمان خاتمی را با درایت و صبر و حوصله به دولت مناسب به جز احمدی نژاد بدهند