ایرنا نوشت:

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دستور داد که متهمان غارت اموال عمومی در این کشور ممنوع الخروج و تحویل دادگاه شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العراقیه، حیدر العبادی روز سه شنبه از کمیته شفاف سازی خواست اسامی افراد متهم به غارت اموال عمومی و تجاوز به اموال دولتی را برای جلوگیری از سفرشان به خارج و تحویل آنان به دستگاه قضایی ارایه کند.
پایگاه خبری سومریه نیوز نیز نوشت: نخست وزیر عراق خطاب به مردم این کشور تاکید کرد که مسیر اصلاحات را حتی اگر به قیمت از دست دادن جانم تمام شود، ادامه خواهم داد.

براساس این گزارش، العبادی امروز(سه شنبه) در بیانیه ای، تصویب بسته اصلاحات دولت در مجلس را به مردم کشورش تبریک گفت و قول داد که روند اصلاحات در عراق را ادامه دهد.

مجلس عراق امروز بسته اصلاحاتی دولت را که روی گشودن پروندهای فساد مربوط به گذشته و حال و نیز تلاش برای مبارزه با فساد به عنوان خواست مقام عالی مرجعیت دینی و مطالبات تظاهرات کنندگان متمرکز است، تصویب کرد.

سخنگوی نخست وزیر عراق روز یکشنبه از موافقت اعضای کابینه عراق با اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی خبر داده بود.
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای گفت که براساس منافع عمومی و با توجه به ماده 78 قانون اساسی، مناصب معاونت های رییس جمهوری و معاونت های نخست وزیری در ساختار دولت عراق حذف می شود.

این تصمیم به دنبال درخواست معترضان عراقی و مرجعیت عالی این کشور با هدف ایجاد تغییرات در ساختار نهادهای دولتی و مبارزه با فساد و کاهش هزینه های دولت صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، العبادی همچنین دستور داد پرونده های فساد مقام های دولتی عراق از گذشته تاکنون بازگشایی و بررسی شود.
اعتراض های چند روز اخیر مردم عراق به وضعیت فساد اداری و خدمات رسانی به ویژه در امور آب و برق و انتقاد مراجع عالی دینی، حیدر العبادی را به فکر ایجاد تغییراتی در ساختار سیاسی این کشور انداخته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =