۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت طرح چهار ماده‌ای ایران جهت کمک به حل بحران سوریه هم در چارچوب اصولی که ذکر شد تهیه و در حال روزآمد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و سایر بازیگران موثر ارائه خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرضیه افخم امروز سه شنبه گفت: دور دوم سفر دکتر ظریف امروز با سفر به بیروت آغاز می شود وموضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه ای و بحران تروریسم و افراطیگری از محورهای مورد مذاکره است.

وی افزود: همچنین طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه و همچنین ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته ای دراین سفرها مورد گفتگو قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه ایران برای حل مشکل سوریه اظهارداشت : سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه از آغاز بر سه اصل منطقی استوار بوده است ؛ احترام به حق مشروع ملت سوریه برای اصلاح و تعیین سرنوشت خود٬ مخالفت با مداخله بیگانگان که بابت سیاست های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت در صدد تسویه حساب با این کشور هستند و مخالفت با استفاده از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی.

افخم اضافه کرد: طرح چهار ماده ای ایران جهت کمک به حل بحران سوریه هم در چارچوب اصولی که ذکر شد تهیه و در حال روزآمد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و سایر بازیگران موثر ارائه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر این باور بوده که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و می بایست بر اساس راه حل سیاسی ودیپلماتیک مبتنی بر گفتگو و توافق خاتمه یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =