مهر نوشت:

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در این وزارتخانه وظیفه خود می‌بینیم که در خدمت فرهنگ باشیم گفت: قدرت سیاسی، باید ابزاری برای گسترش قدرت فرهنگی باشد.

حجت الاسلام سید محمود علوی در اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تصریح کرد: وقتی بخواهیم فرهنگ معنوی عبودیت و مبتنی ایمان در جامعه رشد کند باید نخست امنیت و آرامش را برقرار کرد. فرهنگ در جامعه ای که انسان های فعالش در زمینه فرهنگ دلهره دارند شکوفا نشده و زیاد نمی‌شود. فرهنگ عبودیت زمانی در انسان شکوفا می شود که فرد در جامعه نه از عناصر بیرون و نه در درون حاکمیت ترس نداشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی آرامش در جامعه حکمفرما نباشد نباید انتظار ایمان داشت خاطر نشان کرد: باید در جامعه ضمن امنیت، شادابی هم وجود داشته باشد. در عین حال که دستگاه حکومتی افراد را از تجاوز به جان و مال انسان‌ها باز می دارد، خود حکومت هم باید مایه آرامش شود.   تشکیلات اطلاعاتی و انتظامی باید نامشان آرام بخش باشد. در واقع باید نام آن‌ها اطمینان بخش باشد. چون از نظر اسلام حکومت وسیله برقراری امنیت در جامعه است.

علوی خاطرنشان کرد: باید قدرت سیاسی ابزاری برای گسترش قدرت فرهنگی باشد. باید مسئولیت فرهنگی سنگین ترین کفه در نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و باید فرهنگ به صورت یک عنصر اصلی دربیاید.  حکومت وسیله است برای فرهنگ. فرهنگ باید به عنوان یک عنصر اصلی در ساختار جمهوری اسلامی مطرح شود. نباید فرهنگ به حاشیه رانده شود. 

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه ما در وزارت اطلاعات وظیفه خود می بینیم که در خدمت فرهنگ باشیم تصریح کرد: باید برای فرهنگ امنیت را ایجاد کنیم تا عناصر فرهنگی احساس امنیت و آرامش کنند در این آرامش است که نیروهای فرهنگی قادرند ابداع و خلاقیت داشته باشند. در فضایی که می‌تواند انتخاب کند می تواند پدیده های بدیع را معرفی و عرضه کند. هر کار فرهنگی باید در جهت پر رنگ کردن این هدف باشدکه ارزش های اخلاقی به تمام معنا شکوفا شوند.

وی با اشاره به جنگ و نیرگ رسانه ای علیه ایران و بد اخلاقی ها در جامعه گفت: مکر و فریب و نیرنگ در همه جا بد است اما در جنگ خوب است، و جنگ هم که منحصر به جنگ گرم یا سرد نیست. نرم و سخت هم هست. خدعه و نیرنگ تنها مخصوص به جنگ گرم نیست. جنگ رسانه ای و جنگ روانی هم نوعی جنگ است. هتک حرمت هم جنگ است. در حالی که ارزش‌های اخلاقی چنان ارزش دارند که اگر ایمان مذهبی هم نداشته باشیم باید به آن‌ها پایبند باشیم.

علوی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امیدوارم خداوند توفیق آن دهد که ارزش های اخلاقی را قربانی اهداف سیاسی نکنیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    2 0
    سلام آقای وزیر مثل اینکه در رویا بسر می برید وقتی استوار راهنمایی در چهاراه ها می شود قاضی وماشین های مسافران را به فرمان خود وقضاوت بچه گانه اش به دلیل بدحجابی به زعم خودش می خواباند ومزاحمت برای مردم ایجاد می کند آیا بازهم نام نیروی انتظامی می شود آرامش بخش .من فکر نمی کنم