درگیری میان پ.ک.ک و دولت ترکیه در شهرهای این کشور ادامه دارد

مراسم تشییع پیکر یکی از سربازان کشته شده توسط افرادی که دولت ترکیه آنها را اعضای پ.ک.ک معرفی می کند، روز سه شنبه با حضور مقامات دولتی و کشوری ترکیه در استانبول برگزار شد.

 

 

 

 

این سرباز ترکیه روز دوشنبه و در جریان حملۀ انتحاری به یک ادارۀ پلیس در استانبول کشته شده است. همزمان با این حمله در استانبول، پنج نفر از نیروهای ارتش ترکیه نیز در درگیری های مشابه دیگری در شهرهای "سیلوپی" و "سیرنک" جان خود را از دست دادند. این در حالیست که رسانه های ترکیه از ربودن شش نفر از کارکنان مرزبانی ترکیه توسط نیروهای پ.ک.ک خبر می دهند.

روز دوشنبه کنسولگری آمریکا در استانبول نیز هدف تیراندازی دو زن قرار گرفت که یکی از آنها پس از زخمی شدن توسط پلیس دستگیر شده است. به گزارش منابع دولتی ترکیه، پلیس در جستجوی تیرانداز دوم به نام حدیث آشیک است که گفته می شود از اعضای جبهۀ انقلابی برای آزادی خلق است. این گروه تندرو با تایید این عملیات، تاکید کرده است « به مبارزۀ خود علیه امپریالیسم و تا خروج نیروهای نظامی آمریکایی از پایگاههای ترکیه» ادامه خواهد داد. دولت ترکیه این گروه را یکی از متحدان حزب کارگران کردستان می داند.

طی روزهای اخیر، درگیری در شهرهای ترکیه بویژه در نقاط مرزی میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه شدت گرفته است. روز گذشته و در واکنش به حملۀ اعضای حزب کردستان عراق، هلیکوپترهای ارتش ترکیه اقدام به بمباران مواضع این گروه در منطقۀ مرزی سیرنک در جنوب این کشور کردند.

دولت ترکیه بمباران مواضع پ.ک.ک را از دو هفتۀ پیش آغاز کرده است و به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی این حملات تاکنون منجر به کشته شدن دست کم ۴۰۰ نفر از اعضای این گروه شده است.

جمیل بیک، یکی از رهبران پ.ک.ک در گفتگو با رسانه های خبری غربی مدعی شده است که حملات دولت ترکیه علیه مواضع این گروه با هدف تضعیف کردهای عراق و سوریه در برابر داعش صورت می گیرد.

ترکیه تاکنون از مشارکت در ائتلاف سرکوب داعش در منطقه خودداری کرده بود. در پی حملۀ انتحاری به مرکز فرهنگی شهر سوروچ که منجر به کشته شدن ۲۸ نفر شد، این کشور به جنگنده های آمریکایی اجازۀ استفاده از پایگاههای جنوب این کشور را داده است.

این درحالیست که علیرغم تشدید حملات ارتش ترکیه علیه مواضع کردهای پ.ک.ک در جنوب این کشور و ارتفاعات شمالی عراق، تنها سه حملۀ هوایی علیه مواضع داعش در شمال سوریه توسط جنگنده های ترکیه صورت گرفته است.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام اختیاری IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    82 51
    مرگ بر پ ک ک
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    75 5
    مرگ بر تروریست ها
  • ياسين RO ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    80 66
    كشوري كه حامي تروريست هست بايد اين بلا سرش بياد. كل دنيا فهميده تركيه از داعش حمايت ميكنه فقط نميدونم چرا بعضي از هموطنان نميخوان قبول كنن.
    • بابک IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
      61 55
      مرگ بر حامیان داخلی پ.ک.ک
    • بیژن IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      51 27
      اقای یاسین نمیدونم تو چرا نمیخوای قبول کنی که پ.ک.ک گروه تروریستیه و فرقی با داعش نداره.حداقل اگه تو در حرفت صداقت و انسانیت داشتی اعمال تروریستی پ.ک.ک رو که باعث کشته شدن هموطنمون و تخریب قطار ایرانی شده رو شده محکوم میکردی.حسادت تو رو نسبت به ترکها درک میکنم.اونها اونقدر چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی پیشرفت کردن که پنجاه سال طول میکشه که ایران به شرایط فعلی ترکیه برسه.میدونم که خیلی دلت میخواد ترکیه درگیر جنگ و اعمال تروریستی پ.ک.ک بشه ولی اینها همشون موقتی هست و پایان پ.ک.ک هم مثل سایر گروههای تروریستی نزدیکه.
    • ایرانی A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      6 36
      حمایت داعش از ترکیه چه ربطی به قبول کردن پ ک ک به عنوان یک گروه تروریستی دارد؟ این هم از ابداعات آقای اردوغان است لابد......
  • بیدار A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    61 28
    اوجالان بعد چند سال زندان که فرصتی شده تا خوب فکر کنه گفته امکان تشکیل دولت کردی امکان نداره چون بین کشورهایی که ازشون کشور کردی تشکیل میشه تحت محاصره این کشورها قرار میگیره و مثل اسرائیل منزوی میشه پ ک ک اگه حمایت مالی برخی کشورهای منطقه؟؟؟؟؟ نباشه سریع نابود میشه اون کشورها هم مشخصه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    66 64
    اردوغان داعشی
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    52 53
    هرچه کنی به خود کنی ...
  • ازاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    4 24
    جناب بیژ ن اولان رشد اقتصادی ترکیه درحال رسیدن به کف بزار سال دیگه بشین تماشا اون وامهای که بانک های تر کیه مثل اروپا بدون پشتیبان دادن به خریداران مسکن چطور میترکه بعدش ما چندسال تو تحریم اقتصادی دوام اوردیم وان شاالله بارفع تحریم ها اقتصاد ما شکوفا میشه حال سوال من اینه اگر کشورهای اروپای دارای های خودش از ترکیه خارج کنن وتوریسم این کشور قطع بشه یه روزم میتونه دوام بیاره
    • بابک IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      17 3
      میدونم که خیلی به ترکیه حسادت دارید و چشم دیدن پیشرفتهاش رو ندارید ولی اینهایی که گفتی همش خیالی بیش نیست د راینده هم خواهیم دید.ضمنا تحرمیها علیه ایران برداشته بشه این به نفع ترکیه و کل منطقه هم هست.از اینجور اگرها که اگه اینطوری بشه اینطوری میشه زیاده ولی برای ایران فقط یک اگر وجود داره و اونم اینکه اگه کسی ازش نفت نخره چی میشه؟
    • بابک IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      18 3
      با این اگر اگری که تو گفتی امریکا هم ورشکست میشه.اگه توریست نیاد اگه اروپاپییها در فلان صنعت ترکیه سرمایه گذاری نکنن یا امریکا پولهاشو بکشهپس دیگه چی موند؟اگه عبارت "اگر "رو درمورد ایران هم بکار ببری ایران زودتر ورشکست میشه چون تنها نقطه اتکاش فروش نفته
    • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      2 15
      هوادارهای ترکیه چه آتیشی گرفتن. بابا برید جلوی رفیقتون رو بگیرید تا داعش رو به مسلح نکنه و به جون مردم بیگناه نندازه.