واحدمرکزی خبرنوشت:

بر ضد دو گزارشگر آمریکایی به علت پوشش دهی خشونت های فرگوسن آمریکا طرح اتهام شده است.

به نوشته شماره امروز روزنامه ایندیپندنت در اینترنت: وسلی لوری گزارشگر روزنامه واشنگتن پست و ریان ریلی گزارشگر روزنامه هافینتگون پست توسط دادستان ناحیه سنت لوئیس به تجاوز از حیطه وظایف شان و مداخله در کار ماموران پلیس هنگام پوشش دهی اعتراضات سال گذشته متهم شدند.
تیراندازی مرگبار یک پلیس سفید پوست به مایکل براون هجده ساله غیرمسلح در نهم اوت دو هزار و چهارده توجه عمومی به آن حادثه را جلب کرد و اعتراضاتی در سراسر آن شهر صورت گرفت که گاهی به خشونت کشیده شد. اما در تحقیقات وزارت دادگستری در مورد اداره پلیس فرگوسن اعلام شد واکنش پلیس منجر به ناآرامی های بیشتری در آن شهر شد.
هر دو رسانه خبری در بیانیه هایی از گزارشگران شان که هنگام تهیه گزارش در فرگوسن در ایالت میسوری بازداشت شدند ،حمایت کردند. با گذشت یکسال پس از بازداشت اولیه شان، در روز ششم اوت احضاریه ای توسط دادگاه مبنی بر حضور گزارشگر واشنگتن پست در جلسه بیست و ششم اوت دادگاه صادر شد.
مارتین بارون سردبیر اجرایی واشنگتن پست در بیانیه ای در دفاع از گزارشگر خود گفت: متهم شدن یک گزارشگر حین انجام وظایفش به حریم شکنی و مداخله در کار مامور پلیس بسیار زننده و بازداشت وی به منزله سوء‌استفاده از اختیارات پلیس است.
در بیانیه هافینگتون پست در دفاع از گزارشگر خود نیز بر حمایت کامل این روزنامه از او به منظور رد اتهامات مطرح شده بر ضد وی تاکید شده است. در این بیانیه تصریح شده است که پلیس محلی در حمله به آن دو گزارشگر طی بازداشتهای خشونت بار معترضان مرتکب جرم شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =