ایلنا نوشت:

علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه بنا نیست در این دوره از انتخابات از بالا کسی انتخاب شود، گفت: بر اساس توافق انجام شده قرار است احزاب نوزده‌گانه شورای هماهنگی از ائتلاف اصلاح طلبان حمایت کنند. تشکیل این ائتلاف‌ها در حوزه‌های تک نماینده کار بسیار دشواری است چون در این حوزه‌ها مسائل قومیتی سایه خود را بر روی مسائل سیاسی انداخته است.

وي افزود: یکی دیگر از مسائلی که ائتلاف اصلاح‌طلبان را  دشوارتر از پیش می‌کند افرادی هستند که برای اولین بار نامزد انتخابات می‌شوند و سخنرانی‌های آنها در خانه‌های خاص و وعده‌هایی که به آنها داده می‌شود موجب می‌شود نوعی توهم پیروزی بین آنها به وجود بیاید و همین سبب شود که حاضر به انصراف برای ائتلاف نباشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که وارد این خانه‌ها می‌شوند همگی نماینده بیرون می‌آیند، گفت: نامزدهای اصلاح‌طلبان باید توجه کنند که خیلی به این قول و قرار‌ها توجه نکنند.

نمازی بیان داشت: این روزها شایعه‌ای به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه هر کس بخواهد زیر پرچم رئیس دولت اصلاحات وارد انتخابات شود، رد صلاحیت می‌شود. اگر خدای نکرده این شایعه درست باشد نامزدهایی که شانس پیروزی دارند، از قرار گرفتن زیر بیرق رئیس دولت اصلاحات اجتناب می‌کنند و این یکی دیگر از آسیب‌هایی است که جریان اصلاح‌طلبی را با خطر مواجه می‌کند.

وی با اشاره به تجربه سال 84 و تجربه سال 92 اصلاح‌طلبان گفت: اصرار و تاکید ما بر این است که در آینه این دو انتخابات آینده خود را ببینند و به این نتیجه برسند که در صورتی که مثل انتخابات 92 در کنار هم حرکت کنیم به پیروزی می‌رسیم. چنانچه در سال 84 وقتی بین اصلاح‌طلبان تفرق بود، فردی گمنام توانست آقای هاشمی را شکست دهد.

نمازی گفت: مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گرایش خواهند داشت چون مردم عملکرد مجلس هفتم تا نهم را دیدند که با وجود محدودیت‌های فراوانی که برای اصلاح‌طلبان ایجاد شد، اما نمایندگان نتوانستند انتظارها را برآورده کنند. ما مجلسی به قوت مجلس ششم نداشته‌ایم.

وی درباره استراتژی برخی که سعی دارند با بی حرمتی به رییس دولت اصلاحات و هاشمی برای خود اعتبار کسب کنند، گفت: با شرایط فعلی جامعه ما دو قطبی نخواهد داشت. در آن زمان بسیاری این تصور غلط را داشتند که همه کاره آقای هاشمی است، اما امروز من در شبکه‌های اجتماعی می‌بینم که این تصور تغییر کرده است. افرادی که به هاشمی تهمت می‌زندند امروز دیگر چیزی برای ارائه به مردم ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند مانع پیروزی اصلاح‌طلبان شود وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب در شورای نگهبان است و اگر نامزدهای اصلاح‌طلب امکان حضور در انتخابات را داشته باشند مردم به آنها رای خواهند داد.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی درباره فعالیت احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات خبرگان گفت: رئیس دولت اصلاحات هنوز ورودی به این مسئله نداشته است، اما آقای هاشمی رسما گفته وارد انتخابات خبرگان می‌شود و ایشان قصد دارد حرکتی که درباره آقای روحانی اتفاق افتاد در خبرگان هم تکرار شود و حزب کارگزاران نیز در مسیری که آقای هاشمی برای انتخابات خبرگان مشخص کنند، حرکت خواهد کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =