واکنش سید مهدی طباطبایی به توهین ها علیه رئیس مجلس:تعداد اندکی از نمایندگان باعث زوال نعمت شده اند

سید مهدی طباطبایی به اظهاراتی که اخیرا در مجلس علیه علی لاریجانی روی داده بود واکنش نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي طباطبايي در گفت و گو با خبرآنلاين در اينباره گفت:در درجه اول بسي متاثرم از آنچه که اتفاق افتاده و در حال افتادن است و آن اين است که چهره اسلام و انقلاب لکه دار و ننگين مي شود. اين از مصائب بزرگ است و نمي شود کوچک شمرد. هرچه چهره اسلام کريه شود به طور طبيعي مردم از آن گريزان خواهند شد. ما بايد هرچه مي توانيم اسلام را به نمايش بگذاريم. البته شايد نتوانيم، اما بايد بکوشيم تا آنجا که در توان داريم حد اقل کيان اسلام و قرآن و دين را حفظ کنيم و حرمت آن را نگه داريم. اين مسئله گره خورده است به حفظ حرمت کساني که نامشان به اسلام و دين گره خورده است.

وي در ادامه با اشاره به اتفاقاتي که در مجلس روي داده است گفت: نکته اي که خيلي هم با اهميت است اين است که مجلس خانه مردم است و نمايندگان عزيز با انتخاب مردم بر سر کار آمده اند، اما تعداد اندکي نماينده باعث زوال نعمت و رحمت و شخصيت از ساير نمايندگان شده اند. اين بسيار جاي تاسف دارد. روايات اخلاقي ما مي فرمايد ، هيچ توهيني از کسي صادر نمي شود مگر از حقارت نفس خودش. يعني خود شخص احساس ذلت يا شکست مي کند و براي جبران شکست و ذلت خود دست به واکنش هاي گوناگون مي زند که امروزه و در شرايط کنوني به وسيله فحاشي و توهين واکنش نشان داده مي شود. بنابر اين سفارش شده است که مردم مواظب باشيد که کار و تلاش هاي مذبوحانه به جايي نرسد که جامعه دچار خواري و پذيرفتن آن بشود. چرا اين احساس در جامعه پيش آمده است؟ يکي از دلايل و مصاديق مي تواند مذاکرات باشد. يعني شيوه اي که در پيش گرفته شد و نتيجه اي که به دست آمد چه در سطح بين الملل و چه در سطح جامعه روحيه اجتماعي مردم تغيير کرده و تغيير سياست مورد توجه مردم مي باشد.  تلاش هاي مذبوحانه عليه مذاکره کنندگان و توافقنامه به طور طبيعي رو مي شود.آن سياست هايي که در دولت گذشته بوده است مرتب تغيير کرده و مدام نتيجه مثبت گرفته مي شود و در کنار آن مفاسد گذشته باز مي شود.

طباطبايي همچنين درباره شخصيت رئيس مجلس گفت: آقاي لاريجاني، شخصيتي ديني و علمي دارد که  از قبل هم داشته است. از خاندان محترم و موجهي است. مرحوم ميرزاهاشم آملي از علما ارزشمند بودند. از سوي ديگر رفتارهاي عاقلانه اي که ايشان داشتند و دارد بسيار حائز اهميت است. البته نه فقط ايشان، مجموعه هيئت رئيسه مجلس بالاخص، رئيس و نايبان رئيس و مخصوصا شخص آقاي ابوترابي همه انسان هاي بزرگواري هستند و نبايد به اين ها توهين بشود.

مشروح گفت و گوي خبرآنلاين با سيد مهدي طباطبايي فردا در خبرآنلاين منتشر خواهد شد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 6
    ایکاش آقای طباطبایی از برخی خواص حمایت نمیکردن .حمایت ایشون از خاندان هاشمی و الان هم از لاریجانی درست نیست .ایشون استادی اخلاق رو از دست دادن البته من از طرف خودم نظر میدم و به نظر دیگران هم احترام میذارم.
  • محسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    3 0
    تندروها در مجلس بعدی جایی ندارند برخی از این آقایان تندرو خود را صاحب همه چیز این مملکت می دانند و به فهم و شعور مردم توهین می کنند
  • یکه A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 2
    باعرض معذرت از حضور حاج آقا طباطبایی باید عرض کنم اگر توهین وافتراء مزموم وناپسند است برای همه با ید ناپسند باشد نه اینکه وقتی نسبت بخود وهمفکرانمان باشد زشتو ناپسند ولی درمورد دیگران پسندیده وروا شما دقت کنید درطول هیمن دوسال چه برچسبها که به اعضای دولت نهم ودهم نچسباندند یک نمونه آن همین جریان بورسیه ها که 3000 نفر به 36 نفر که بنده فکر نمیکنم مشکلی داشته باشند فقط به دو دلیل این 36 راقربانی کردند 1 برای حفظ آبروی خودشان تا بلاخره 36نفرشان مشکل داشتند 2 چون این 36نفر باتفکراتشان سخت مخالف بودند خواستند یه جوری انتقام بگیرند حال سئوال بنده ازحاج آقا طباطبایی این است مگر این 3000 آبرونداشتند آیا این بچه ها فرزندان همین مرزوبوم نبودند
  • اشنا IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 3
    چرا وقتی آقایان به دیگران توهین میکنند جناب طباطبایی سکوت میکنند، واین چنین که برای هاشمی و لاریجانی گریبان چاک میدهند ناراحت نمی شوند.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 2
    منافاتی ندارد که برخی با این آقایان مخالفت کنند بگذارند مجلس در بحث هسته ای نظر دهد
  • سیدمهدی کاظمی A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    3 1
    آقای جاوید، آقای آشنا، آقای یکه، آقای بی نام 23:52:03،چرا این قدر ناراحتین از حرفای آقای طباطبایی؟ بالاخره طشت رسوایی اونایی که مدعی اصولگرایی و پایبندی به ارزشها و خیلی از شعارهای بزرگ دیگه بودن از لب بوم افتاده و نوبته مکافات پس دادنشونه.