۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

ایرنا نوشت:

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از توکیو اعلام کرد که نخست وزیر ژاپن از گذشته استعماری کشورش عذر خواهی می کند.

این گزارش به نقل از گزارش تلویزیون ان اچ کی ژاپن حاکی است: «شینروز آبه» در پیش نویس نطقی که قرار است جمعه آینده در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم ایراد کند، از گذشته استعماری ژاپن در جهان و منطقه شرق آسیا عذر می خواهد.
وی به عنوان رییس حزب ملی کشورش قرار است در این نطق کلمه «عذرخواهی» را به سبب گذشته نظامی گری و استعماری کشورش بیان کند تا مایه تسلی خاطر مردم کشورهای همسایه خود از جمله چین و دو کره جنوبی و شمالی شود.
براساس این گزارش، نخست وزیر ژاپن قصد دارد در سالگرد تسلیم شدن کشورش در سال 1945، همچون «تومیچی موریاما» نخست وزیرپیشین کشورش، از واژگانی چون 'معذرت خواهی' و 'تجاوز' استفاده کند.
براساس این گزارش، موریاما در سال 1995به عنوان یک عضو سوسیالیست دولت در اقدامی بی سابقه به سبب جنایات ارتش کشورش برای ایجاد درد و رنج وحشتناک در مردم کشورهای همسایه در طول جنگ جهانی دوم صادقانه ابراز ندامت و عذرخواهی کرده بود.
فرانس پرس همچنین به نقل از روزنامه راستگرای سانکی ژاپن اعلام کرد که آبه قرار است همانگونه که در حاشیه مراسم یادبود حمله اتمی آمریکا به هیروشیما گفته بود، حتما از واژه تجاوز استفاده کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =