حاشیه های جلسه امروز مجلس/اصرار دلواپسان و انکار باهنر درباره یک نامه که وصول نشد

جلسه امروز خانه ملت با حاشیه های جالبی همراه بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

عبدالله احمدي: جلسه علنی امروز مجلس را می توان روز تکاپوی دلواپسان برای راضی کردن هیئت رئیسه نامید.

در این جلسه، برخی نمایندگان فراکسیون اصولگرایان مجلس که اغلب آن ها نیز نمایندگان دلواپس بودند، از ابتدای آغاز جلسه امروز با رفت و آمد به جایگاه هیئت رئیسه و صحبت با محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، به دنبال گرفتن امضای هیئت رئیسه برای طرحی بودند.

این نمایندگان با جابجایی ابوترابی فرد و باهنر، همه تلاش خود را صرف متقاعد کردن باهنر کردند اما در نهایت با مقاومت وی روبرو شده و  نتوانستند وی را راضی کنند که نامه آن ها را امضا کند ؛ بنابراین تلاش آن ها به جلسه بعدی موکول شد.

 در همین رابطه ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص گفتگوهای برخی نمایندگان از جمله علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی ،جواد کریمی قدوسی و احمد امیرآبادی در جایگاه هیئت رئیسه گفت: من بالا نبودم اما از مذاکراتی که در صحن صورت می گرفت به نظر این نمایندگان به دنبال امضای هیئت رئیسه برای اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه امروز بودند.

 وی همچنین مورد دیگر تلاش این نمایندگان را متقاعد کردن هیئت رئیسه برای قرائت نامه برخی از آن‌ها در ارتباط با الزام دولت به ارائه لایحه برجام  به مجلس عنوان کرد.

این در حالی است که در جلسه روز گذشته پارلمان اعلام شد باهنر مانع اصلی اعلام وصول استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهر سازی بوده است و در لابی هایی که در مجلس انجام داده است به نمایندگان گفته است که استیضاح وزراء را در شرایط فعلی، به صلاح نمی داند.

 در همین حال؛ احمد امیرآبادی فراهانی ، نماینده مردم قم در مجلس که در متن این گفتگوها قرار داشت درباره موضوع این مذاکرات گفت: یکشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد که ما درباره چه چیزی صحبت می کردیم.

همچنین سید فتح الله حسینی، نماینده مردم قصر شیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از این مذاکرات مطلع بود گفت: من سخنگوی این دوستان نیستم و می توانید از خودشان سئوال کنید.

این در حالی است که البته تلاش این نمایندگان در جمع آوری امضا از نمایندگان همسوی خود برای تذکر کتبی به رئیس جمهور درباره پذیرفتن محدودیت در موضوع موشک‌های بالستیک در قطعنامه جدید شورای امنیت به نتیجه رسید و این تذکر با 31 امضاء در صحن قرائت شد.

 همچنین 28 نماینده نیز طی تذکری کتبی به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتن روحیه انتقاد‌پذیری و سعه صدر در برابر رسانه‌های انقلابی را خواستار شدند.

باید منتظر  ماند و دید که این نمایندگان در جلسه آینده مجلس کدام موضوع را مطرح خواهند کرد که البته به نظر می رسد مهم ترین خواسته آن ها اعلام وصول استیضاح یکی از وزرا چه وزیر اقتصاد و چه وزیر راته و شهرسازی باشد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    13 0
    واقعا مجلس انقد دقیقه کارای دولت زیر نظر میگیره؟ پس ما چرا انقد تو مملکت مشکل داریم.
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    4 1
    کار این ها عاقبت به چیزی شبیه تحصن اصلاح طلبها در مجلس ختم خواهد شد
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    20 1
    باید تکلیف این نماینده ها را در انتخابات بعدی مجلس روشن کرد. اینها مانع پیشرفت ایران هستند
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    8 0
    نمیزارن.. لاریجانی بیاد تعطیلش میکنه...
  • بی نام US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    5 0
    دردوجلسه کمسیون امنیت ملی با آقایان صالحی وعراقچی نشان داد اعضای کمسیون متاسفانه کم سوادوپرتوقع هستندوسطح جامعه علمی بالاترمی باشد