۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

صدها نفر روز یکشنبه در شهر فرگوسن، با برگزاری یک راهپیمایی، یکمین سالگرد مرگ مایکل براون را گرامی داشتند.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، صدها نفر روز یکشنبه در شهر فرگوسن، با برگزاری یک راهپیمایی، یکمین سالگرد مرگ مایکل براون را گرامی داشتند. این راهپیمایی با چهار دقیقه و نیم سکوت و از مقابل منزل مسکونی والدین این جوان هجده ساله که سال گذشته به ضرب گلولۀ یک پلیس به قتل رسید، آغاز شد. پیکر مایکل براون پیش از آنکه توسط پلیس به پزشک قانونی انتقال یابد، به مدت چهار ساعت و نیم بعد از مرگ وی به روی زمین افتاده بود.

پدر این جوان مقتول، در این راهپیمایی خطاب به حاضران گفت: «من می خواهم تمام عشقم را به خانواده ام، دوستانم، مردمم، دوستان جدیدی که یافته ایم و همۀ دنیا تقدیم کنم. همۀدنیا و همۀ کسانی که این کارها را کردند. اگر همۀ شما نبودید، آنها مثل جارو کردن این اتفاق زیر یک فرش، آن را مخفی می کردند.»

مایکل براون نهم ماه اوت سال گذشته از سوی دارن ویلسون، افسر پلیس شهر فرگوسن هدف شلیک شش گلوله قرار گرفت و کشته شد. این حادثه اعتراض های خیابانی را به دنبال داشت و با تبرئۀ پلیس ضارب تبدیل به شورش های شهری در این ایالت شد.

در پی این شورش ها که چند روز به طول انجامید، تعدادی از مقامات شهری و قضایی از جمله رئیس پلیس فرگوسن از سمت خود کناره گیری کردند.

این امر انتقادهای زیادی را علیه پلیس شهر فرگوسن به دلیل داشتن رفتاری خشن بویژه با سیاهپوستان به دنبال داشت. وزارت دادگستری آمریکا نیز در گزارشی، پلیس فرگوسن را یکی از خشن ترین پلیس های آمریکا در مواجهه با بزهکاران و تظاهرات کنندگان عنوان کرده بود.

با اینحال، این اعتراض ها تغییری در نحوۀ عملکرد پلیس آمریکا بویژه در مواجهه با سیاهپوستان نداشته و طی ماههای اخیر، موارد مشابه زیادی در این کشور اتفاق افتاده است که از آن جمله می توان به مرگ اریک گارنر اشاره کرد. این مرد ۴۳ سالۀ آمریکایی که به ناراحتی قلبی دچار بود، به هنگام دستگیری به جرم فروش سیگار غیرقانونی، زیر فشار وارده از سوی پلیس هایی که سعی در بی حرکت نگاه داشتن وی داشتند، دچار خفگی شد و جان باخت.

در آن جریان نیز، دادگاه پلیس را تبرئه کرد که این امر سرآغاز حرکتی به نام “نمی توانم نفس بکشم” در اعتراض به رفتار پلیس نیویورک شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =