تسنیم نوشت:

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که بهترین گزینه برای اسرائیل آماده‌سازی و آغاز مذاکرات با آمریکا برای دوران پس از رای‌گیری کنگره درباره توافق هسته‌ای است.

به گزارش جروزالم پست، دان شاپیرو، سفیر  آمریکا در سرزمین‌های اشغالی امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای با رادیو اسرائیل گفت که با وجود اختلافات آشکار میان آمریکا و اسرائیل در موضوع توافق هسته‌ای به نفع اسرائیل است که به منظور آمادگی برای دوره پس از رای‌گیری کنگره، مذاکرات دیپلماتیک خود با آمریکا را آغاز کند.

وی در این باره گفت: باید بپذیریم که اختلافات آشکاری میان ما وجود دارد و شاید نتوانیم یکدیگر را متقاعد سازیم. ما به نخست‌وزیر پیشنهاد دادیم که مذاکرات دیپلماتیک خود برای نحوه افزایش همکاری امنیتی به منظور مواجهه با نتیجه توافق هسته‌ای، بحث درباره نوع اطلاعاتی که نیاز داریم، توافق درباره اقدام نظامی احتمالی مورد نیاز طی 10 سال آتی، چگونگی توقف انتقال تسلیحات به حزب‌الله و نیازهای اسرائیل برای مقابله با راکت‌ها آغاز کند.

شاپیرو تاکید کرد: تنها بحث کردن سازنده نیست. ما نیاز به آماده‌سازی برای روز پس از آن داریم. ما نیاز به همکاری با یکدیگر برای مقابله با ایران داریم، بنابراین چرا برای این امر آماده نشویم؟

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس روسای سازمان‌های مهم یهودی آمریکا درباره جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: توافقی که قرار است به اشاعه تسلیحات هسته‌ای پایان دهد خود در واقع موجب اشاعه تسلیحات هسته‌ای می شود. این توافق در واقع موجب رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه می شود که پر تنش ترین منطقه جهان است. این یک کابوس واقعی است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    25 1
    برای بنده اصلا قابل تصور نبود که اسراییل اینهمه در دستگاه حکومتی آمریکا نفوذ و قدرت داشته باشد. واقعاً اسباب شرمندگی است که کشوری پهناور و قدرتمند مانند ایالات متحده اینگونه بازیچه ای در دستان صهیونیستها شده. خواست اسراییل حتی بر منافع ملی آمریکا ارجح است واقعاً توافق هسته ای چشم امثال بنده را باز کرد. بازهم از جناب دکتر ظریف و هیأت مذاکره کننده ایران قدر دانی کنیم که باعث شدند واقعتها هرچه نمایان تر شود.