حیدرپور: شکایت سریالی احمدی‌نژادی‌ها برای گروکشی است

خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه یکی از علل شکایت‌‌های سریالی دولت نهم و دهم، با انگیزه گروکشی است، گفت: اطرافیان احمدی‌نژاد به‌دنبال آن هست که شکایت‌های خود را در برابر پرونده‌های مذکور در دستگاه قضا و قوه مجریه قرار داده و اعلام کنند که در صورت مختومه شدن پرونده‌ها ما هم از شکایت صرف نظر می‌کنیم.

عوض حیدرپورشهرضایی با اشاره به شکایت اطرافیان احمدی‌نژاد و اعضای دولت نهم و دهم از اعضای کابینه دولت یازدهم، گفت‌: به هر حال ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، تشکیل یافته بوده و همه باید بر اساس مقررات و قوانین، ذیل قانون اساسی کار کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون کشور در مرحله‌ای است که قوه قضائیه می‌تواند با هر گونه تخلف مسئولان از جمله تخلفات رئیس‌جمهور پیشین برخورد کند، از این رو زمانی که آن فرد در مسند ریاست است، مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضا برای انجام این امور نامه‌نگاری کرده و پس از اتمام دوران ریاست‌جمهوری، قوه قضائیه پرونده‌های مذکور را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: باید خوشحال باشیم که کشور در شرایط کنونی به درجه ای از بلوغ قانون‌گرایی رسیده، که هر مسئولی، ولو رئیس‌جمهور را می‌تواند محاکمه ‌کند.

حیدرپور افزود:‌ متأسفانه تخلفات دولت نهم و دهم بعضا در برخی جهات به‌گونه ای بوده که باید به صورت جدی آن را پیگیری و متخلفان را مورد باز خواست قرار داد، از این رو اگر این پرونده‌ها رسیدگی نشود، ممکن است که اعضای دولت کنونی یا دولت‌های آینده هم به‌علت نبود نظارت، دچار تخلفاتی شوند.

وی ادامه داد: کشور در دولت دهم شاهد بروز تخلفات اقتصادی و پولی بود، که این تخلفات عملا اقتصاد کشور را به‌گونه‌ای متأثر کرده که اثرات تا 30 سال آینده هم باقی خواهد ماند، به طور مثال در دولت گذشته تخلفات بسیاری در موضوع تبدیل ذخایر ارزی کشور از دلار به یورو و سایر ارزها و همچنین دور زدن تحریم‌ها و ایجاد دلال‌های نفتی رخ داد، که در آن زمان دولت احمدی‌نژاد از این اقدامات به‌عنوان طرح‌های بزرگ دولت یاد می‌کرد.

این نماینده مجلس نهم، در تشریح علل شکایت‌های متعدد اعضای دولت دهم از کابینه دولت یازدهم، تصریح کرد: با توجه به پایین بودن امکانات و ظرفیت‌های ساختاری قوه قضائیه در بررسی پرونده، یکی از اهداف یاران احمدی‌نژاد از طرح شکایت متعدد از دولت یازدهم این است که با طرح شکایت های متعدد، حجم زیادی از پرونده‌ها را به دستگاه قضا تحمیل کنند، تا با این اقدام عملا قوه قضائیه نتواند مسائل را به سرعت بررسی و رسیدگی کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه یکی دیگر از علل شکایت‌‌های سریالی دولت نهم و دهم، با انگیزه گروکشی است، افزود: اطرافیان احمدی‌نژاد به‌دنبال آن هست که شکایت‌های خود را در برابر پرونده‌های مذکور در دستگاه قضا و قوه مجریه قرار داده و اعلام کنند که در صورت مختومه شدن پرونده‌ها ما هم از شکایت صرف نظر می‌کنیم.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =