۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

تسنیم نوشت:

امیر قطر، اواسط سپتامبر آینده به روسیه خواهد رفت و با رئیس‌جمهوری این کشور درباره اوضاع منطقه به‌ویژه پس از توافق هسته‌ای با ایران، گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش «آناتولی»، یک منبع در دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری روسیه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر، 14 سپتامبر آینده به روسیه سفر خواهد کرد و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور در شهر ساحلی «سوچی» دیدار می‌کند.

در همین راستا، یک منبع در سفارت قطر در مسکو ضمن تایید خبر سفر شیخ تمیم به روسیه و دیدار وی با پوتین، تصریح کرد طرفین در این نشست «برنامه‌ریزی شده» درباره برخی مسائل از جمله «همکاری‌های دوجانبه و بحران‌های منطقه خاورمیانه به‌ویژه بحران سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.»

طبق گفته این منبع، اوضاع منطقه خلیح‌فارس به‌ویژه پس از توافق هسته‌ای بین ایران و غرب یکی دیگر از محورهای مورد بحث بین شیخ تمیم و پوتین خواهد بود.

طبق این گزارش، این نخستین سفر رسمی امیر قطر به روسیه خواهد بود. ناظران سیاسی این سفر را به دلیل ریشه‌دار بودن اختلافات مسکو و دوحه به‌ویژه درخصوص پرونده‌های سوریه، مصر، جایگاه ایران در منطقه و تجارت گاز، «غیر منتظره» توصیف می‌کنند.

این ناظران تصریح کردند که این سفر امیر قطر در شرایطی انجام می‌شود که مسکو و دوحه بر ضرورت دستیابی به تفاهم‌هایی در اوضاع منطقه به‌ویژه پس از پایان یافتن بحران پرونده هسته‌ای ایران و متمرکز کردن تلاش‌ها برای فائق آمدن به تهدید گروه تروریستی داعش علیه کل منطقه، توافق نظر دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =