اعتماد نوشت:

 نامه‌اي كه تقريبا ١٠ روز پيش خبرش پيچيد و جنجالي شد امروز متن و محتوايش فاش شد و حالا مشخص شده است مهم‌تريم مخاطبش رييس‌جمهور بوده است و در آن بابك زنجاني به اين موضوع اشاره كرده است كه اگر به زندان نرفته بود مي‌توانست به حل مشكل و در استرداد پول‌هايي كه از كشور خارج شده است كمك كند. ١٠ روز پيش خبر نامه‌اي كه بابك زنجاني به نمايندگان مجلس نوشته بود منتشر شد؛ خبري كه نمايندگان مجلس آن را تكذيب كردند اما محسني اژه‌اي آن را تاييد كرد. حالا اما وكيل بابك زنجاني از محتواي نامه مي‌گويد و اينكه مخاطبان اصلي آن نامه چه كساني بودند.

رسول كوهپايه‌زاده در اين مورد گفت: آقاي زنجاني نامه‌اي به رياست محترم جمهور، نمايندگان محترم مجلس و اعضاي كميسيون انرژي مجلس نوشتند و در آن به طور مشخص خدماتي را كه در زمان وجود تحريم‌ها و مشكلات ارايه كرد ، اعلام كرده است. كوهپايه‌زاده گفت كه بابك زنجاني در اين نامه تاكيد كرده كه اگر بازداشت صورت نمي‌گرفت يا به نحو مقتضي او مي‌توانست بيرون از زندان باشد، شايد در استرداد پول‌ها قدم‌هاي موثرتري برداشته مي‌شد. او همچنين از فضاي رسانه‌اي كه عليه موكلش به وجود آمده انتقاد كرد و گفت: من خاضعانه از همه مسوولان اخلاق‌مدار و خبرنگاران متعهد تقاضا مي‌كنم كه در اين شرايط به قوه قضاييه اعتماد كامل كنند و اجازه دهند دستگاه قضايي با صلابت و اقتدار در يك‌ جو آرام و به دور از حواشي سياسي و جنجال‌هاي جناحي به كارش برسد؛ چرا كه درگير شدن با مسائل جناحي و حزبي، آفت پرونده‌هاي حقوقي است. كوهپايه‌زاده ادامه داد: يقينا اگر آن جو آرام حاكم شود دستگاه قضايي هم با دقت و صحت رسيدگي خواهد كرد و در اين صورت هم حقوق بيت‌المال استيفا و هم حقوق قانوني و شرعي موكل رعايت مي‌شود.

همچنين رييس كل دادگستري استان تهران در پاسخ به سوالي درباره علني يا غيرعلني بودن دادگاه بابك زنجاني گفت: اين موضوع به تشخيص رييس دادگاه است. غلامحسين اسماعيلي تصريح كرد: هم اكنون برگزاري زمان دادگاه بابك زنجاني تعيين شده است و هيات قضايي شعبه و وكلا مشغول مطالعه پرونده هستند و پيش از برگزاري دادگاه، قاضي پرونده درباره علني يا غيرعلني بودن آن تصميم مي‌گيرند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    4 10
    پول مردم رو خورده انتظار داره که بره بیرون زندان که دربره بخنده به ریش ملت..... حتما میخواسته بره پیش خاوری
  • ابراهیم A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    3 0
    بچه گول میزنه میخواد بیاد بیرون .فرار کنه بره بیشتر به ریش ما بخنده .باید رئیسشو هم بگیرن .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    2 0
    یک درصد فکر کن بزارن علنی باشه واقعا با توجه به حجم تخلف بدون حمایت کلان می شود یه همچین تخلفی رو سازمان دهی کرد...
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    2 0
    بابک زنجانی ها زیاد اند در سطوح مختلف.