ایران نوشت:


همزمان با به راه افتادن یک کمپین علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شماری از رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهارات آیت‌الله مصباح یزدی را بازنشر داده‌اند.  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیراً در گفت‌و‌گویی در واکنش به افرادی که در بحبوحه مبارزات انقلابی، عافیت گزیده بودند و امروز ادعای انقلابی بودن دارند گفته بود: «بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده اند»

به محض انتشار این اظهارات، شماری از رسانه‌های رسمی و سایت‌های خبری مخالف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بر پایه این سخنان ادعا کردند که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به «روستاییان» اهانت کرده است.  در همین راستا کمپینی نیز با عنوان «من روستایی هستم» در برخی رسانه‌ها راه افتاد.

در واکنش به این کمپین بود که شمار دیگری از رسانه‌ها به رمز گشایی از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند. از جمله «یک سایت» که دیروز سخنان آیت‌الله مصباح یزدی را به نقل از کتاب «گفتمان مصباح» با این مفهوم بازنشر داد که «اواخرسال 1345... به من پیغام دادند آقای منتظری از زندان پیغام داده‌اند که شما متواری شوید... 6 ماه طول کشید تا خودم را به انار برسانم. منطقه‌ای بین رفسنجان و یزد. مدتی آنجا بودیم، بعد رفتیم رفسنجان... درهمان وقت‌ها که ما در انار مخفی شده بودیم. آقای هاشمی به رفسنجان آمده بودند. منبر هم می‌رفتند... بعدها فهمیدیم خبر منبر آقای هاشمی در رفسنجان از جایی به ساواک رسیده بود و آمده بودند در ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آقای هاشمی را گرفتند و بردند، ما هم به یزد برگشتیم. منزل فامیل‌ها نرفتیم، منزل دوستان می‌ماندیم... همان زمان که آقای هاشمی را به زندان برده بودند، قرار شد ما هم مدتی در اطراف شهر تهران منزلی بگیریم و آنجا باشیم. هیچ‌کس از محل ما خبر نداشت. جز دوستان خیلی خصوصی‌مان. ماجرای آمدن ما از یزد به تهران این‌گونه بود که لباس مبدل پوشیدیم. با عمامه مشکی... به منزلی که در اطراف شهر برایمان گرفته بودند رفتیم. یکی دو ماه هم آنجا ماندیم. بعد مخفیانه به قم آمدیم. نه با دوستان رفت و آمد می‌کردیم، نه بیرون می‌آمدیم.»

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    10 0
    علامه مصباح عزیز اون زمان که شما باید آشکارا برعلیه رژیم فاسد پهلوی قرار میگرفتی اینچنین کردی الان که به نظر بنده بهتره مث گذشته به مباحث علمی بپردازید و از سیاست دوری کنید چون شما مصداقی رفتار میکنید علنا از شخصی حمایت همه جانبه بعدش باعث اتفاقاتی میشه که بر شما هم نامبارکه..
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    7 0
    پس هاشمی حق داره .....
  • بی نام KW ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    11 0
    نتیحه میگیریم که آقای مصباح در قبل از انقلاب به صورت کلی مخفی بودند.خسته نباشن....
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    10 0
    واقعا که، چه میشه گفت از این شدت تقیه
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    9 0
    ایت ا... هاشمی مرد اعتدالی ایران
  • h IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    7 0
    خبرجون کس دیگری رو میشناسی که این ویژگی در موردش صدق کنه؟
  • محمدمهدی A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 0
    خب عزیزدل برادرحضرت آیت الله مصباح که اصالتا"یزدی هستندمگه درقاموس بعضیا یزدیهاهم دهاتی یابقول ایشان روستاییند؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    3 0
    دقيقا منظورش همين بوده ....
  • شیدا A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 6
    آیا اینکه آقای مصباح گفته اند در کنار امثال رجوی نباید علیه حکومت مبارزه کرد حرف نادرستی بوده است ؟
    • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
      3 0
      کلا اینکه گفته اند "در کنار هیچکس مبارزه نکن و بعدش خودت رو بنداز جلو" چی؟