روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم سعید صانعی فرزند آیت الله یوسف صانعی نوشت:

سال گذشته که ابوی گرانقدرم حضرت آیت‌الله صانعی به دلیل خونریزی داخلی در ناحیه مری مدتی را در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران بستری بود علاوه بر آحاد مردم شریف و متدین و شخصیت‌های برجسته علمی و سیاسی، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با حضور در بیمارستان از دوست دیرین دوران حوزوی و انقلاب خود عیادت و جویای احوال ایشان گردید. در همان ایام و به رسم ادب و احترام و تشکر و قدردانی از لطف ایشان در معیت عموی بزرگوارم حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی و برای دیدار ایشان رهسپار منزلشان شدیم. در این دیدار صمیمی آنچه که بیش از همه نظر مرا به خود جذب نمود وضعیت معیشتی و زندگی ساده و بی‌آلایش جناب آقای هاشمی بود. همان شخصیت ارزشمندی که این روزها آماج تیرهای زهرآلود کینه و تهمت متحجرین منفعت خواری شده است که عرصه و میدان را برای انتقام از امام (سلام‌الله علیه) و یاران امام مهیا دیده‌اند.
من اگر چه برای اولین بار فضای داخلی منزل حضرت آیت‌الله هاشمی را 15 سال قبل و متعاقب انتشار تصاویر سفر ولیعهد وقت عربستان به ایران و حضور وی در منزل جناب آقای هاشمی دیده بود اما عجب آن بود که در این مدت طولانی تغییری در وضعیت ظاهری و دکوراسیون منزل رخ نداده بود حتی مبلی که برای نشستن میهمانان قرار داده بودند همان مبلمان 15 سال پیش بود که در آن تصاویر دیده بودم، گو اینکه برای صاحبخانه تفاوتی هم نمی‌کند که میهمانان او که باشند؛ روستازاده هم ولایتی جناب هاشمی باشد یا امیرعبدالله ولیعهد وقت عربستان، کار پذیرایی از ما هم به عهده مهندس یاسر هاشمی بود! که با فنجانی چای و شیرینی‌ای معمولی صورت گرفت.
این وضعیت مرا به گونه‌ای متعجب نمود که بلافاصله و پس از خروج از منزل حضرت آیت الله، اندیشه درونم را خطاب به عمویم بر زبان جاری ساختم که آیت‌الله هاشمی با آن جایگاه علمی و اجتماعی و این زندگی ساده !.... و عمویم که از گذشته‌های دور خاطرات تلخ و شیرین مبارزات را با خود دارد و به شهادت حضرت امام (س) سرباز قدیم و گمنام انقلاب و امین امام است، علیرغم اینکه کم سخن می‌گوید و به تعبیر امام دانایی محتاط است در پاسخ به من مسائلی را متذکر شدند که برآیند آن را در دو مطلب ذیل بازگو می‌کنم.
اول آنکه: یاران امام (سلام‌الله علیه) نه تنها از نفاق و دو رویی به دورند بلکه اهل ریا و ظاهرسازی نیز نبوده و نیستند و شخصیتی همانند ایشان به گواه تاریخ انقلاب، در طول مجاهدت‌ها و خدماتشان، همواره راحتی مردم و آسایش آنان را به راحتی و آسایش خود و اطرافیانش ترجیح داده است. او اگرچه دارای تمکن مالی است اما این ثروت را چه در قبل و چه بعد از انقلاب در مسیر خدمت به دین و انقلاب و مردم عزیز هزینه کرده است.
و نکته دوم و مهمتر اینکه: جریان مخالف امام و انقلاب، پس از پیروزی انقلاب همواره با ظاهرسازی مزورانه و آراستن خود به زهد دروغین هر آنچه توانسته‌اند از نعمات و امکانات موجود در کشور بهره برده‌اند و برای اغوا و فریب مردم، پوستین وارونه زهد را به تن کرده‌اند و دیگران را متهم به چیزی کرده‌اند که خود عامل بدان بوده‌اند و چه فرق عظیمی است میان کسی که تمام تلاش و همت و اندیشه‌اش را در راه ایجاد رفاه و آسایش و بالا بردن سطح علمی جامعه به کار می‌بندد و زندگی خویش را با سادگی و بی‌آلایشی می‌گذراند و کسانی که تمام سعی و تلاششان نگاه داشتن مردم در فقر و جهل است کسانی که به خوبی آموخته‌اند که استعمار و استثمار انسان‌ها تنها از طریق دور نگه داشتن مردم از رفاه و آگاهی است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    46 5
    ...کسانی که به خوبی آموخته‌اند که استعمار و استثمار انسان‌ها تنها از طریق دور نگه داشتن مردم از رفاه و آگاهی است..... این جمله را باید با آب طلا روی دیوارها و سر در مدارس نوشت که با جهل و نادانی چه کارها که نمی توان کرد..
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    59 14
    زیبا بود. فکر نمیکردم ایت الله صانعی فرزند اهل قلم داشته باشند . چرا تا بحال خودی نشان نداده است ؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    5 5
    الهیاخیی
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    19 63
    اینها که شما گفتی ظاهر زندگی هست.ایشون اگه ساده زیست است چرا آب و هوای خوش باغ جماران خود را با زندگی در یک محله معمولی تهران عوض نمیکند.
    • سید محسن A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      5 15
      تو دیگه کی هستی؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
      4 0
      منظورت سه راه اذری یا وصفنارد یا ......... است؟
  • علی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    45 9
    اگر هم که آیت الله خوب زندگی می کنه از اموال شخصی خودشه نه مثل بعضی که بیت المال را به غارت بردند و الان هم یه گوشه مجمع تشخیص نشسته اند و بعضی وقت ها هم فریاد وااسلاماشون بلنده
  • زری IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    36 9
    وقتی که آقای رفسنجانی مال و منال خودش زندگی و جوانیش رو در راه لنقلاب فدا میکرد ما کجا بودیم فکر نمیکنم انصاف و وجدان چیز بدی باشه
  • غلام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 2
    هههههههههههههههه چرا
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    9 8
    قطعا هاشمی در تاریخ بزرگتر است از چیزی که ما از او ساخته ایم.شاید بزرگتر از امیر کبیر.
  • amin EU ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    13 6
    درود بر ایشون و پدر ایشون مرجع بزرگوار.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    20 9
    اگر امام ره زنده بودند چه جواب های دندان شکنی به دشمنان آقای هاشمی می دادند