۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

وزیر حج عربستان سعودی از ممنوع شدن حج پنج ستاره(تشریفاتی) در موسم حج امسال خبر داد و اعلام کرد: محدود بودن فضای مشعر منا‌ اجازه‌ نشستن یک فرد در یک چادر جداگانه و انفرادی را نمی دهد و به همین سبب وزارت حج مانع حج موسوم به حج پنج ستاره می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، بندر محمد حجار گفت: حج پنج ستاره(تشريفاتي) در موسم حج امسال به دليل افزايش تعداد حجاج ممنوع است.

وي گفت: محدود بودن فضاي مشعر منا اجازه نشستن يك فرد در يك چادر جداگانه و انفرادي را نمي دهد و به همين سبب وزارت حج مانع حج موسوم به حج پنج ستاره مي شود.

حجار گفت: فضاي اختصاص يافته به هر حاجي به سبب افزايش تعداد حجاج كاهش يافته و هر 10 حاجي اجبارا بايد در يك چادر اسكان يابند تا از پديده تجمع و ازدحام جلوگيري شود.

 حجار افزود: برنامه حج ارزان قيمت به كاهش هزينه هاي حجاج داخل عربستان و تسهيل اداي مناسك براي بخش زيادي از شهروندان و مهاجران و كاهش تعداد حجاج غيرقانوني و غير مجاز كمك كرده است.

حجار با بيان اينكه، برنامه ثبت الكترونيك حجاج داخل مزاياي زيادي دارد، از موافقت دستگاه هاي ذيربط با احداث شهرك خدماتي كامل در خارج از منطقه مركزي مدينه منوره در كنار مسجد قباء خبر داد.

وي گفت: اين شهرك شامل حدود 100 برج مسكوني و تجاري، بيمارستان و هتل خواهد بود و گنجايش حدود 120 هزار حاجي و زائر را خواهد داشت كه در كنار ايستگاه مترو احداث مي شود كه اين خط هر ساعت، 84 هزار نفر را منتقل خواهد كرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    10 0
    خانه خدا هم فقیر و غنی دارد؟ به قول امام علی از قرآن جز خطی در میانشان نیست.