ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون مشترک عفاف و حجاب از ادامه بررسی لایحه صیانت از عفاف و حجاب در این کمیسیون خبر داد.

نصرالله پژمان‌فر به دلیل حساسیت موضوع نمایندگان دستگاه‌های مختلف در جلسه حاضر بودند و به دلیل تصویب کلیات، کمیسیون وارد بررسی مواد شد که مواد اول و دوم پس از بحث‌های زیاد تصویب شدند.

او ادامه داد: در جلسه امروز نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت ارشاد، دولت، نهادهای انتظامی و اطلاعاتی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

بحث‌های مخالف و موافق عنوان شد و حتی برخی پیشنهاد حذف جزء و کل داشتند که در نهایت این دو بند رای آورد و تصویب شد. البته قرار بر این شد که پس از بررسی تمام بندها اصلاحات لغوی و ویرایشی صورت بگیرد.

به گفته پژمان‌فر در بند یک این ماده راننده و یا سرنشین خودروها که اقدام به کشف حجاب،‌ روزه‌خواری و یا مزاحمت نوامیس و حرکات خلاف عفت عمومی انجام دهند، توسط نیروهای کادری یا پیمانی راهنمایی و رانندگی (پس از این که آموزش‌های لازم را دیدند) به مبلغ 100 هزار تومان جریمه شده و در صورت تکرار 10 نمره منفی در گواهینامه می‌گیرند. تکرار این تخلف نیز منجر به توقیف وسیله نقلیه خواهد شد. هم‌چنین پیش‌بینی کرده‌ایم که ماموران پلیس با اخلاقی که در این زمینه آموزش دیده‌اند این مسأله را دنبال کنند.

این نماینده مجلس افزود: در بند دوم کارکنان اجرایی و دولتی دستگاه‌ها که مشمول ماده پنج خدمات کشوری هستند در صورتی که تخلفات ماده بالا را انجام دهند مورد برخورد قرار می‌گیرند که گاهی توبیخ کتبی است و در صورت تکرار جریمه و کسر از حقوق و در صورت ادامه دادن مجازات‌های بیش‌تری مشمول آن‌ها می‌شود.

پژمان‌فر تصریح کرد: ما در این طرح سعی کرده‌ایم بین جرم و تخلف تفکیک قائل شویم و با رویکرد دیگری به آن نگاه کنیم.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =